Supportmedarbetare till Vård och omsorg Kungsbacka

Supportmedarbetare till Vård och omsorg Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att sätta användaren i fokus och underlätta dennes vardag kopplat till verksamhetssystem? Ser du nyttan i digitaliseringsarbetet och vill hjälpa fler att se det? Vi söker en supportmedarbetare till vårt team!

Rollen som Supportmedarbetare hos oss
Du kommer att tillhöra enheten för support & utbildning som är en del av utvecklingsenheten.

Enheten består idag av utvecklare/metodutvecklare, systemförvaltare och utvecklingsledare samt enhetschef.

I rollen som supportmedarbetare i vår första linje blir du en del av vårt supportteam. Tillsammans med tre andra kollegor är du kundens väg in för att få support i våra verksamhetssystem. Inkomna ärenden hanteras via telefon, chat samt fjärrstyrning utifrån kundens behov. Du ansvarar även för att registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och uppdaterar vår kunskapsdatabank. Du arbetar ofta i team med andra linjens support och systemförvaltare i verksamheten och strävar efter att öka din kompetens för att självständigt hitta lösningar utan att ärendet lämnas vidare i kedjan. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att felsöka i våra tjänster och system, hantera behörigheter och roller vid nyanställning och förändring, låsa upp signerade dokument samt nyckelfria lås. Det finns också möjlighet till extra ansvarsområden inom exempelvis telefoni, digitalisering eller teknik utifrån befintliga behov.

Din profil
Du har god känsla för service och trivs med att vara ansiktet utåt mot kunderna. I grunden är du en hjälpsam lagspelare men är samtidigt självständig och initiativtagande i ditt arbete. Du har ett genuint intresse för att lösa problem och trivs att arbeta med snabba responstider och stundtals hög belastning. Du tycker om att tänka nytt utifrån våra utmaningar att ge rätt stöd och service till dem vi är till för. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som:

- har en avslutad gymnasieutbildning
- har erfarenhet från vår verksamhet eller annan offentlig sektor som bedöms likvärdig

Det är meriterande:

- om du har erfarenhet att arbeta inom någon form av support/helpdesk
- om du har erfarenhet av att dokumentera i ärendehanteringssystem
- om du har en teknisk bakgrund
- om du har erfarenhet av att administrera något av verksamhetssystemen Signit (Alfa), Combine eller IntraPhone?

Läs gärna mer om oss
På avdelningen för utveckling, där support & utbildning är organiserad, arbetar ett 30-tal medarbetare för att skapa förutsättningar för att underlätta förändring och utveckling. Det gör vi genom att stödja och samordna. Vårt arbete bedrivs i huvudsak genom att tillhandahålla:

- stöd och att tillse att förvaltningen arbetar lagenligt
- tydliga beslutsunderlag
- spetskompetens inom olika områden där digitalisering är ett stöd i förändringsarbete & processutveckling
- projektledning  

https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en visstidsanställning t.o.m. 31 augusti 2024 på heltid med tillsättning 15 september 2023 eller enligt överenskommelse. Urval planeras vecka 36 och intervjuer vecka 37.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Den typ av registerutdrag som ska begäras är Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 3 september.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024