Arbetsbeskrivning
Brinner du för att stötta och hjälpa användare i olika IT-system? Vi söker nya talanger till vår kund i Göteborg
Har du kunskap inom ekonomi, skatt och redovisning? Har du ett tekniskt IT-intresse och erfarenhet av att jobba med kundsupport? Då kan du vara den vi söker. Inför kommande högsäsong söker Wolters Kluwer i Göteborg två nya medarbetare till teamet för kundsupport.Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Som konsult på Wolters Kluwer kommer du att arbeta ute hos kund och vara en del av ett team med engagerade och professionella kollegor. Du kommer arbeta i en ledande global koncern där du får möjlighet att utvecklas inom skatt, redovisning och teknik. Det här är en fin möjlighet för dig som kanske är i början av din karriär och vill arbeta nära kund, samtidigt som du får nytta av dina kunskaper i ekonomi/redovisning/teknik.
Uppdraget är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt. Slutdatum är 30 juni 2025, men eventuellt finns möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Användarnas frågor är främst kopplade till det praktiska användandet och för att kunna hjälpa kunden på bästa sätt behöver du ha förståelse för ekonomi, redovisning och skatt.
Som supportmedarbetare hanterar du inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem. Det är viktigt att ge varje kund ett trevligt och professionellt bemötande, även om du inte alltid kan lösa deras problem omedelbart. Som stöd i ditt arbete har du tillgång till erfarna ekonomer och tekniker med djup kunskap om våra programvaror.
Din roll innebär att effektivt besvara samtal samtidigt som du säkerställer högkvalitativ service för varje kund.
Värt att veta
Wolters Kluwer är en ledande global koncern som arbetar med IT-lösningar för yrkespersoner såsom ekonomer, revisorer och företagsekonomer. Företaget erbjuder dessa kunder system och tjänster som underlättar och effektiviserar deras arbete där det ingår support på olika sätt. Det är just denna programvarusupport du kommer bli en viktig del av.
Wolters Kluwer i sitter i anrika Amerikaskjulet vid Södra Älvstranden i lokaler med fantastisk utsikt och med bra kommunikationer. Du har ett team inom support lättillgänglig via olika kanaler och du rapporterar till din Support Manager inom Business Unit Tax & Accounting.
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vårt kundföretag. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och andra förmåner.
Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!
Våra förväntningar
Du brinner för att ge service med hög kvalitet och är bekväm med att pedagogiskt guida andra via telefon. Du inger förtroende och är mån om att ge ett gott intryck av företaget du representerar samt lyssnar in kundens behov. Du måste kunna förstå ekonomers fackspråk och vardag, varför vi gärna ser att du har en KY-utbildning eller liknande som redovisningsekonom.
Vi ser också att du har erfarenhet av exempelvis ekonomisystem, kanske i en roll som support eller administratör. Har du dessutom ansvarat för systemfrågor eller programvaror på din tidigare arbetsplats är det mycket meriterande.
Vi tror att du även har tidigare erfarenhet av någon form av kundsupport (gärna teknisk), och kan möta olika människor med varierande tekniska kunskaper. Vi förutsätter att du har lätt för att lära och har intresse för nya system. Du har mycket goda kunskaper i Windows och MS Office. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi stöttar och hjälper våra kunder i Sverige och Norge och dessa roller innebär att hantera ärenden i båda länder.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07