Supportmedarbetare/Rådgivare på deltid till Stöldskyddsföreningen!

Supportmedarbetare/Rådgivare på deltid till Stöldskyddsföreningen!

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikativ och innehar en naturlig känsla för service? Studerar du minst 50% och vill fylla ut din tid med ett betydelsefullt deltidsuppdrag? Se hit!

Vi söker flera personer till ett kundtjänstuppdrag på Stöldskyddsföreningen (SSF) i samband med att de inrättar en Helpdesk. Den består av en portal med tillhörande personlig rådgivning för personer i Sverige med frågor kring IT-säkerhet och internetrelaterade brott som bedrägerier. De behöver förstärkning av flera personer som kan jobba utifrån ett flexibelt schema, cirka 1-2 gånger i veckan eller mer.

Kort om organisationen SSF

SSF Stöldskyddsföreningen har arbetat med säkerhetsfrågor sedan 1934 och har byggt upp en unik erfarenhet och kompetens inom säkerhetsområdet. De verkar genom brottsförebyggande arbete, informationsspridning och opinionsbildning. Verksamheten är unik i sitt slag, både genom sin bredd inom säkerhetsområdet och genom sitt oberoende. Eftersom kriminaliteten idag till stor del förflyttar sig till den digitala arenan har SSF påbörjat ett arbete med att jobba mycket aktivt mot digitala brott. Läs mer om SSF och deras viktiga arbete via deras webb: https://www.stoldskyddsforeningen.se/om-ssf/

Arbetsuppgifter

- Besvara inkommande ärenden via telefon, chatt och mejl gällande frågor från allmänheten (främst privatpersoner) om bedrägerier och IT säkerhet

Lämplig bakgrund

- Du studerar på minst 50%. Gärna inom IT-säkerhet, kriminologi, säkerhet, polis eller liknande område
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska
- Du tycker om att vägleda och hjälpa människor, samt har förståelse för allas olikheter
- Du har vana av att arbeta i Microsoft Office-paketet
- Ett stort plus är om du har erfarenhet sedan innan av att jobba i kundtjänst via telefon, mejl och chatt


Som person tror vi att det är viktigt att du är stresstålig, noggrann, empatisk samt känner dig bekväm i den sociala rollen som kundtjänst innebär.

Praktiskt

- Start: I början av november
- Omfattning: 1-2 pass i veckan. Hel- eller halvdagar
- Arbetstider: Belagt mellan 8-17
- Avtal: Studentavtal som konsult via The Wofi
- Placering: Gärdet. Du jobbar främst från kontoret


Som konsult hos oss får du en anställning med avtalsenliga villkor med allt vad det innebär gällande sjukfrånvaro, lön, semester, pension osv. Du tilldelas också en ansvarig mentor på The Wofi som är tillgänglig under hela avtalsperioden för att säkerställa att du trivs på arbetet samt agera bollplank och rådgivare vid behov.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar SSF med The Wofi. Frågor gällande rollen är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på 0762 135 006 eller tom@thewofi.se. Vi kommer selektera ansökningar löpande och vi ämnar tillsätta tjänsten inom kort. Därför rekommenderar vi att du visar ditt intresse för rollen redan idag och vi ser fram emot att lära känna just dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca

Michelle Nilsson

Moa Kalström

Julia Ronge

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Workers of First Impression
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 48, Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 48
Stockholm, 11135

Liknande jobb


Customer Success Manager

Customer Success Manager

1 juni 2024