Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, SU IT Service Desk Sektion Service Center består av de två grupperna Service Desk och Klientservice.Service Desk ger Sahlgrenska Universitetssjukhusets verksamheter stöd i användningen av de sjukhusgemensamma systemen.Service Desk ansvarar även för ITIL-processen Incident Management, administration och stöd i användning av Lotus Notes, administration av utbildningsverksamheten för våra kunder samt utför en stor del av de sjukhusgemensamma systemens administration.Vi sköter beställningar såsom inköp av PC, skrivare, telefoner mm.Vi verkställer på uppdrag av Sahlgrenska Universitetssjukhusets områden, inköp och registrering av programvarulicenser.Inom sektionen finns ansvaret för beredskapsprocessen inom SU IT.Våra kunder är Sahlgrenska Universitetssjukhusets områden och externa kunder. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i Service Desk first line med support och ärendehantering, vilket innebär att: .Mottaga och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet..Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin..Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom SU IT..Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet..Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin..Boka utbildningssalar.Kvalifikationer Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk.Din tekniska kompetens skall vara inom PC:s , skrivare, nätverk och serverutrustning.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt med kundkontakter.Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av telefonsupport.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006