Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Regionservice, Placeringsort: Göteborg Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige. Enheten Service Center har ca 200 medarbetare, karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport.Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både first line och second line support.Arbetsuppgifter Du arbetar med att ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem och vid behov eskalerar du problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.Vidare löser du problemställningar enligt beslutad arbetsrutin och avslutar ärenden i ärendehanteringssystem samt hanterar behörigheter enligt beslutad arbetsrutin. Kvalifikationer Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk.Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter.Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport.Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 april 2010
  • Ansök senast: 3 maj 2010

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024