Supportspecialist till supportcenters 1st-line

Arbetsbeskrivning

Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa.Vi skall vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder.Vi gör i dagsläget rekryteringar inom IT, Sälj & Marknad, Ekonomi, Support och Kundtjänst.Help at Work gör alltid lite mer, lite snabbare och lite bättre.Vi ses!För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta i IT-supportens 1st-line med att stödja verksamhetens interna användare.Arbetsuppgifterna består dels av att: 1.Via telefon ta emot och hantera felanmälan, antingen genom att lösa användarens problem direkt eller skicka vidare ärendet till handläggare.2.Som handläggare arbeta med mer tidskrävande ärenden (ej via telefon). Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom support/helpdesk och har goda kunskaper gällande PC, kringutrustning och nätverkskommunikation.Därtill har du goda kunskaper i/om: ?Novell NetWare, eDirectory alt.Active Directory ?GroupWise ?Microsoft Windows NT/XP ?Baskunskaper om ärendehanteringssystemet ARS eller ett likvärdigt system Som person är du positiv, serviceinriktad och engagerad.Du drivs av att lära nytt, är en sann problemlösare och har lätt för att uttrycka dig pedagogiskt och tydligt.

Sammanfattning

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010