Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om Infinity IT Consulting

Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla.

Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det.

Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra.

Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget.

Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp.

Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus.

Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag!

Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer.

Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg!

Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens.

Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Supporttekniker för ett uppdrag hos en av våra kunder i Sandviken. Du blir en del av ett lokalt IT-supportteam och arbetar nära användare och verksamhet för att säkerställa stabil och professionell IT-support.

Om rollen

Som Supporttekniker kommer du att arbeta med både första- och andralinjesupport och hantera ärenden via telefon, e-post, fjärrstyrning och vid behov på plats hos användare. Rollen innebär felsökning av klienter, system och applikationer samt hantering av konton och behörigheter. Du bidrar aktivt till att hålla en hög servicenivå och en smidig IT-miljö hos kunden.

Den här rollen passar dig som trivs med problemlösning, uppskattar varierande arbetsdagar och har nära kontakt med användare. Du är trygg i din tekniska kompetens, har en positiv och serviceinriktad attityd och arbetar strukturerat med hög kvalitet.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen bör du ha:

Goda kunskaper i Windowsplattformen och M365

Erfarenhet av felsökning i Windowsmiljö, PC, kringutrustning och skrivare

Erfarenhet av mobila enheter

Erfarenhet av kontohantering i Active Directory och gärna MIM

Grundläggande kunskaper inom nätverk och hårdvara

God dokumentationsförmåga och stark kommunikation på svenska

Minst tre års erfarenhet av liknande supportroll

Servicekänsla, samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt

Arbetsuppgifter

I uppdraget ingår bland annat:

Användarsupport via telefon, e-post, remote och on-site

Felsökning av PC-klienter, nätverk, applikationer och mobila enheter

Kontoadministration och behörigheter (AD/MIM)

Dokumentation enligt kundens rutiner

Hantering av ärenden och incidenter

Bidra till förbättringar i supportprocesser

Ansökan

Låter detta som rätt uppdrag för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande.

Vid frågor, kontakta klara.olsson@infinityitc.se
+46760565107

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2025
  • Ansök senast: 17 december 2025

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010