Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker Service Desk
Väx med oss 
Vår kund kan erbjuda dig heltäckande lösningar för IT-produkter och tjänster samt drift, dokument-hantering, videokonferens och företagstelefoni. De jobbar även med digital talhantering och frankering och har ett heltäckande utbud av förbrukningsmateriel. Deras kunder är allt ifrån enmansföretag till kommuner och landsting.
Nu är kunden är på framfart och satsar mycket på att modernisera sitt erbjudande av IT-drift. 
Brinner du för problemlösning och att ge service i toppklass? 
I rollen som supporttekniker kommer du att ta inkommande samtal?och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Tjänsten är baserad i fräscha lokaler i Växsjö med härliga kollegor. 
De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig!? 
Arbetsuppgifter: 
Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Du har förståelse för kunders behov och kan utefter djupare felsökning hjälpa till att framställa nödvändiga lösningar. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av servrar, nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem. 
Din profil 
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv, ansvarstagande, engagemang och som vill bli bäst på det just DU brinner för. Du har arbetat ett par år med support tidigare och vill hamna på ett företag som satsar på dig. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen. Du jobbar gärna i team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Som person är du även ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det där lilla extra. 
Formella krav 
Tidigare arbetslivserfarenhet från first line-support, onsite-support eller liknande arbetsuppgifter  
God erfarenhet av Windows server, Office 365 administration. 
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska  
För att trivas i tjänsten är du en person som har förmåga att lätt ta kontakt och skapa goda relationer med personer i din omgivning.  
Du trivs i en miljö där du tar eget ansvar för din egen utveckling.  
Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och hårdvara 
Active Directory 

Meriterande: 
Second line-support 
Kunskaper inom Linux 
Felsökning i Linux  
Amazon/Azure 
VMware 
ITIL 
MDM 
Kaseya
SCCM 
Microsoft SQL  
Powershell 
Övervakningssystem 
Mac - iOS 

Vi erbjuder dig en attraktiv arbetsplats med bra lön och förmåner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven VÄXJÖ
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024

16 maj 2024