Supporttekniker 2c8

Supporttekniker 2c8

Arbetsbeskrivning

2c8 växer och utökar sitt supportteam med ytterligare en kollega. I dagsläget arbetar tre medarbetare med support/kundrelationer på avdelningen med fokus på att hjälpa och stötta kunder i tekniska supportfrågor. 2c8 har en mycket god relation med sina kunder och en stor bidragande faktor är en omtyckt support.

I takt med att företaget växer har också behovet av att strukturera upp och supportera den interna IT-miljön ökat. Som en del av detta innefattas tjänsten även av att stötta kollegor med hård- och mjukvarufrågor. Har du ett stort tekniskt kunnande en känsla för service och ser fram mot att stödja kunder och kollegor med allt från IT-infrastruktur till användning av 2c8's applikationer är detta rollen för dig.

Om dig

Vi söker dig som är en engagerad medarbetare, trivs med att arbeta tillsammans i team och som har relevant utbildning eller erfarenhet för rollen som supporttekniker. Du har en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta i nära kontakt med kunder. Du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi hoppas att du tycker problemlösning är både motiverande och roligt. Hos 2c8 erbjuds du en roll med stor variation i det dagliga arbetet så det krävs att du är både självgående och driven. Det är viktigt att du är strukturerad och duktig på att prioritera arbetsuppgifter. Du får gärna ha några års bakgrund i en teknisk roll som t.ex. IT-tekniker, systemansvarig, drifttekniker eller IT-support. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning i grunden, med fördel inom informatik data/IT.

Om tjänsten

I rollen är du en del av 2c8's supportteam. Du kommer ansvara för inkommande supportärenden via telefon och mail. Utöver detta kommer du genomföra installation och konfiguration av kunders programinstallationer, felsöka kundmiljöer och databaser samt hantera delar av den interna IT-Supporten, såsom office-installationer, nätverk, och active directory. Har du förståelse, för programmering och databaser ser vi detta som en fördel, eftersom du då kommer ha en djupare förståelse för kundernas problem och kan med fördela hantera vissa tekniska frågeställningar utan att involvera andra avdelningar.



Om Företaget

2c8 utvecklar ett verksamhetsmodelleringsverktyg som deras kunder främst använder för att modellera sina verksamhetsprocesser och skapa ledningssystem. 2c8's användare är ofta verksamhetsutvecklare, kvalitetschefer, processägare eller liknande. De använder verktyget för att skapa material som gör att medarbetarna i deras organisationer bättre förstår sin verksamhet. Detta medför utveckling och förbättring av verksamheten. 2c8 har drygt hälften av alla Sveriges kommuner som kunder, många myndigheter och landsting samt företag inom de flesta branscher.

2c8 strävar mot att vara det självklara valet för att visualisera, analysera och utveckla verksamheter!

I övrigt är 2c8 ett härligt gäng som gärna åker på konferensresor, har julfester och umgås över en spontan AW. 2c8 erbjuder förtroendearbetstid, friskvårdsbidrag, sex veckors semester och generös tjänstepension.

Om Processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på +46 722 160 451, johan.cederholm@linck.se eller Rebecca Malmberg på +46 703 795 012, rebecca.malmberg@linck.se

Sista ansökningsdag är 2023-03-19

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LiNCK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024