OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AddMan Sales Recruitment grundades ur ett säljbolag, av säljare för säljare.Företaget är specialiserade som expertis mot företag och organisationer som vill förbättra och förstärka sina egna eller bemannade säljavdelningar.AddMans kärna är rekryterings- och bemanningtjänster ända från innesäljare upp till managementnivå samt konsultationer kring hur säljbolag skapar vinnande interna strukturer och hur de kan effektiviseras. DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonilösningar till den svenska företagsmarknaden i ett eget rikstäckande nät.DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. DGC som arbetsplats Hos oss finner du en intressant och utvecklande miljö med mycket goda möjligheter till personlig utveckling och stor variation i dina arbetsuppgifter.Vi satsar på att kontinuerligt utöka vår kompetens genom intern utbildning och du har stor frihet att själv välja dina framtida utvecklingsområden.Vi tycker om att ha kul på jobbet och satsar mycket på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där vi trivs.Vi är även med i undersökningen Sveriges Bästa Arbetsplats där vi kom på 5:e plats år 2009 och i år satsar vi ännu högre. Tjänsten DGC ansvarar idag för drift, support och underhåll av tusentals företagskunders verksamhetssystem, nätaccesser och telefonisystem.Du kommer att vara en del av DGC Servicedesk och ingå i 2nd-line med inriktning på vårt verksamhetesområde för systemdrift. * Hantera daglig funktionssupport med allt från felavhjälpning till administration av ärenden som eskaleras till övriga interna och externa instanser * Lösa djupare tekniska problem i miljön * Utbilda medarbetare och 1st-line personal * Planera och genomföra visst proaktivt arbete * Arbetet innebär stundtals mycket kontakt med leverantörer, partners och våra kunder.Din kompetens Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att arbeta i en support- eller mindre driftorganisation med erfarenheter inom djupare felsökning och administration av Windows-plattformen. För att du skall bli framgångsrik i tjänsten skall du ha goda tekniska kunskaper kring felsökning och problemlösning på följande system och teknologier: * Windows Server 2003 och 2008 * Active Directory * Citrix Presentation Server / Citrix XenApp * Terminal Services * Övervakning * IIS / Exchange / SQL / Brandväggar / DNS / Virtualisering * Microsoft System Center lösningar * Windows XP/Vista samt tunnaklienter Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper inom TCP/IP och Internet samt de vanligaste protokollens funktion.Du hanterar dessutom obehindrat samtliga Microsofts Office applikationer.Att du innehar dessa tekniska kunskaper är ett krav för att vi ska behandla din ansökan.