Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi skapar mer än dryck.Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernan Carlsberg Breweries, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa och Pepsi.Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder.Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur, och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet.Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.Huvudkontoret finns i Stockholm.På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten. Tjänsten som supporttekniker innebär att hjälpa Carlsberg Sveriges kunder att på bästa sätt få hjälp med sina felanmälningar med rätt prioritet.Det innebär att ta emot ärenden, öppna ticket i ett ändamålsavsett ärendesystem och att övervaka att ärendet fortskrider enligt plan, och eskalera ärendet till supportchef om så behövs.Arbetsuppgifter: - Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer - Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.- Skapa ärenden för felavhjälpning -[Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker - Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera.- Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar - Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och[utbyte - Ta fram statistik till sälj på kundnära uppgifter om service och akutärenden Profil: Lämplig bakgrund för tjänsten är treårigt tekniskt gymnasium eller liknande, 3-5 års erfarenhet av kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet.Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen.Du ska vara beslutsam, en god lyssnare och ha förmågan att arbeta under tidspress med olika personlighetstyper.Vidare ska du behärska Officepaketet, vara glad och positiv och trivas med att hjälpa kunden!Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.Du rapporterar till Supportchefen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Rimmerfeldt
+46 737 01 24 28

Sammanfattning

Besöksadress

Årstadvägen 1
None

Postadress

Box 164
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010