Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Företaget grundades 1997 och har idag drygt 190 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK.De närmaste åren räknar vi med en fortsatt kraftig tillväxt.Företaget är idag etablerat i Göteborg, Stockholmsregionen och i västra Skåne.Genom att ifrågasätta vedertagna metoder och angreppssätt lyckas företaget kontinuerligt ta marknadsandelar, växa och vara lönsamt. Vi är ett företag i tillväxt och förändring är en naturlig del av vår vardag.Du blir en av två supporttekniker inom vår IT-organisation som består av totalt fem personer med olika utbildning, bakgrund och specialistkompetenser.Inom vår IT-avdelning tror vi på att arbeta nära tillsammans och att lära av varandra.Dina uppgifter innefattar bland annat kontohantering i Active Directory, felsökning och reparation/ominstallation av datorer samt användarhantering i ett flertal lokala system.I din roll som supporttekniker ansvarar du för 1st och medverkar i 2nd line support, samt följer upp de ärenden som fördelas vidare.Vår miljö består av Windows 2003 Server samt Windows XP.ARBETSUPPGIFTER .[[[[[ Användarsupport i våra interna system .[[[[[[[[ Beställningar och service av datorer och telefoner .[[[[[[[[ Beställa mobilabonnemang och hantera telefoner .[[[[[[[[ Administration av vår Helpdesk .[[[[[[[[ Användarhantering i Active Directory .[[[[[[[[ Mailhantering i Exchange .[[[[[[[[ Installation och konfiguration av skrivare .[[[[[[[[ Konfiguration av laptops och datorer KVALIFIKATIONER .[[[[[ Erfarenhet av att arbeta i en supportorganisation .[[[[[ Active Directory - användaradministration .[[[[[ Bra kunskaper i Windows XP och Office 2007 samt gärna Windows 7 .[[[[[ Grundläggande kunskaper i nätverk PERSONLIGA EGENSKAPER Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har hög social kompetens.Du är mycket stresstålig och effektiv och blir snabbt självgående när du tar dig an nya uppgifter.Du tycker om att ta ansvar för dina uppgifter och strävar efter att nå dina uppsatta mål.För oss är det en självklarhet att du är kvalitetsmedveten då detta genomsyrar hela företaget och den produkt vi levererar till våra kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fahim Farouq
073 514 44 75
Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Caroline Uhlin, Projektledare Marknad
caroline.uhlin@erikolsson.se
Anna Lindström
070-723 82 50
Rekryteringsansvarig Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Kontorschef Leo Johansson
0733-47 63 20
HR-Chef Caroline Pedersen
08-55551300
Chef Mäklarservice Fahim Farouq
073 514 44 75
Teamledare Säljstöd Anna Lindström
070-723 82 50
VD Erik Olsson
070 760 66 00 eller erik.olsson@erikolsson.se

Sammanfattning

Besöksadress

Järnåkravägen 3 22225 Lund
None

Postadress

Sveavägen 147
Stockholm, 11346

Liknande jobb


IT-konsult

IT-konsult

16 maj 2024

Supporttekniker

15 maj 2024

15 maj 2024