Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

IT-Resurs har ett stort och akut behov av Supporttekniker.IT-Resurs behöver därför mycket snabba svar på denna annons.Arbetsförmedlingen har gjort en första bedömning och har kommit fram till att din profil passar för jobbet.

Är du driven och vill arbete med installation, drift och underhåll av klienter i windowsmiljö samt avancerad användarsupport?
IT-Resurs söker omgående fl er IT-konsulter för uppdrag hos våra kunder i Skåne.
Tjänsten som supporttekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor.Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem antingen via telefon/epost eller på plats hos användaren.
I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara och nätverk, installationer och uppgraderingar av datorer och programvara samt kringutrustning.
Hantera användare i Active Directory tillhör också dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som supporttekniker eller motsvarande.
Du har en grundläggande datateknisk utbildning och goda kunskaper av arbete i Windows miljö
samt goda kunskaper om Windows 2000/XP, Offi ce och Outlook.Du bör också ha jobbat med Active Directory och om du är certifi erad inom Microsoft är det ett plus i kanten.Du behärskar
mycket god svenska i tal och skrift.Då arbetet kan innebära en del resande är körkort ett krav.
Som framgångsrik medarbetare på IT-Resurs är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper.Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade situationer.Rollen som supporttekniker kräver ett eget driv och fokus då arbets-belastningen periodvis varierar.Du är dessutom engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.

Lämna din ansökan redan idag!

Med vänlig hälsning
IT-Resurs

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-Resurs AB
  • 29 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 10 februari 2009
  • Ansök senast: 13 februari 2009

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010