Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

XLScheduler AB söker en person till sitt supportteam.

XLScheduler är ett expansivt mjukvaruföretag med produkter för effektiv schemaläggning och tidsredovisning.Våra produkter är unika och vi står inför stora utmaningar med satsningar på export (USA/Canada, EU samt Norge) på nya marknader och en förväntad expansion i Sverige.

Vi finns i Partille och sitter i en fantastisk kulturmärkt miljö vid Partille gamla järnvägsstation.

Vi söker nu en person till vår produkt och support enhet.Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i augusti.
Om din profil stämmer överens med nedanstående beskrivning är du välkommen att skicka in ett personligt brev tillsammans med CV till oss.


XLScheduler erbjuder dig:
*Att jobba med en modern produkt för avancerad schemaläggning och tidsredovisning.
*Att jobba med internationella och välkända kunder
*En god gemenskap och möjlighet till personlig utveckling
*Kundnära arbetsuppgifter med installation, utbildning, support och testning
*Produktarbete med dokumentation, test och trimning av vårt arbetsätt
*Resor kan förekomma

Din profil:
*Du som söker bör vara en positiv och serviceinriktad person
*Grundläggande praktisk kunskap om SQL server
*Grundläggande programmerings kunskap är en fördel.
*Erfarenhet från arbete med tids eller personalsystem är en fördel
*Erfarenhet från support/helpdesk eller callcenterbranchen är en fördel
*Du skall ha mycket god datorvana (PC, Office)
*Du har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift då en stor del av våra kunder är engelsktalande (del av intervju kan hållas på engelska)
*Du gillar att jobba kundnära och är en problemlösare
*Du är ansvarsfull och älskar att arbeta i grupp


Kvällsarbete förekommer.

Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan så fort som möjligt.



Kontaktperson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XLScheduler AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 juni 2010
  • Ansök senast: 15 juni 2010

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010