Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Sigma Solutions AB är ett IT-konsultföretag med inriktning på Systemutveckling & Integration, Management samt Drift & Förvaltning.Genom spetskompetens, erfarenhet och ett samordnat tjänsteutbud kan vi ta helhetsansvar för våra kunders IT-lösningar.Sigma Solutions består av knappt 450 konsulter och har 11 kontor från Göteborg i söder till Östersund i norr. Delta är ett bemanningsföretag med fokus på IT och teknik som har ett mycket nära samarbete med Sigma Solutions AB.Vi sitter i Sigmas lokaler på Lindholmspiren i Göteborg och samarbetar på daglig basis. Arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi nu ett antal supporttekniker.Du kommer att arbeta med applikationsstöd avseende IT-lösningar.Ge support på tjänster och system till nöjda användare och kunder främst via telefon och e-post, du registrerar inkommande incidenter och service requests enligt gällande arbetssätt och du är en länk mellan kundansvarig och kund inom Service desk. Har Du vad som krävs? Kvalifikationer och erfarenhet *Du är specialist på kundbemötande *Du kan effektivt söka information via Internet *Du behärskar Office paketet *Du har kunskaper och erfarenhet av nätverkskommunikation såsom FTP, x400, http, o.d. *Kunskaper inom EDI är också meriterande.*Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift *Har Du kunskap i nordiska språk är det meriterande *Du är van vid att arbeta med effektiv ärendehantering *Du har erfarenhet av arbete inom helpdesk eller motsvarande *Du har tekniska baskunskaper eller motsvarande kompetens förvärvad genom vidareutbildning eller likvärdig erfarenhet. Personliga egenskaper Som person är du pålitlig och strukturerad och har hög leveransförmåga.Du har förmåga att arbeta självständigt och i team, gillar kontakter med beställare (både internt och externt) och att samarbeta för bästa lösning.Det är viktigt att du har stort affärsfokus och kan jobba proaktivt för att hitta bästa de lösningarna.Som supporttekniker är det dessutom av stor vikt att du är pedagogisk, såväl i tal och skrift.Då det är viktigt för oss att ha kul på jobbet så förutsätter vi att du har en positiv livsinställning och ett stort hjärta för laget. Vi kan erbjuda Dig!Vi är ett bemanningsföretag där vi vill se våra medarbetare som navet i vår verksamhet.Vi månar om ett personligt och engagerat bemötande där alla ska känna både tillhörighet och delaktighet i Delta. Vi kan erbjuda Dig möjligheten att arbeta i varierande och spännande uppdrag hos våra etablerade kunder.Det finns goda möjligheter till olika utvecklingsvägar särskilt med tanke på vårt nära samarbete med Sigma Solutions AB.Vi är också en självklar del i Sigmas sociala aktiviteter och gemenskap. Du är varmt välkommen att skicka Din ansökan med CV och personligt brev.Beskriv vad det är som gör att just du brinner för. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Funderingar? Mer information på www.sigma.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Solutions AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 mars 2010
  • Ansök senast: 21 april 2010

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010