Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att bli en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för verksamhetsstöd erbjuder ett effektivt stöd för miljöförvaltningens kärnverksamheter och arbetar operativt och strategiskt för att förvaltningen ska nå sina mål. Avdelningen består av två enheter med ansvar för olika stödfunktioner gentemot förvaltningen.

Vi söker en supporttekniker till vår IT-funktion.

It-funktionen arbetar med löpande förvaltning, drift och stöd i användningen av system, tjänster och infrastruktur som förvaltningen använder inom IT-området. It-funktionen stödjer och deltar i förvaltningens digitala transformation och i utvecklingen av digitala verktyg som främjar effektiva arbetssätt och stödjer förvaltningens handläggningsprocesser.

I ditt uppdrag ingår att främst arbeta med support och förvaltning av de system, tjänster och den infrastruktur som förvaltningen använder inom IT-området. Exempelvis vårt ärendehanteringssystem och våra objektsregister samt våra system för miljöövervakning, luftkvalitet och buller. Du ger även support av hårdvara som inkluderar våra mobiltelefoner.

I ditt uppdrag ingår att ge vägledning, stöd och råd, inom hela funktionens område och du säkerställer att vår IT-dokumentationen är aktuell och heltäckande. Självklart omvärldsbevakar du vad som händer inom funktionens område.

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Vi har engagerade medarbetare med breda och djupa kompetenser inom många olika områden. Vi arbetar i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande erfarenhet. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av arbetet med supportfrågor i en större organisation, gärna från offentlig sektor. Du har teknisk kompetens, kunskap om informationssäkerhet och god erfarenhet av Microsoft 365. Du har också erfarenhet och kunskap om felsökning och problemlösning.

Du är produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete samt leverera goda resultat.

Meriterade är om du har kunskap inom några av följande områden: Windows 10, Windows server, Windows IIS, Windows SQL, Linux, Geoserver, PostgreSQL , IoT, ITIL samt AV-utrustning, streaming, ljud- och bildproduktion

ÖVRIGT
Urval kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2021.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024