Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Data Ductus är ett modernt, flexibelt företag som erbjuder högkvalitativa IT-tjänster för stora och medelstora företag och organisationer. Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer i våra tjänsteleveranser inom drift, support och förvaltning. På vårt kontor i Uppsala är vi närmare 80 medarbetare.
Vad vi söker
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du självgående, prestigelös och gillar att arbeta i team. Ett trevligt bemötande och villighet att hjälpa till är våra nyckelord, både inom företaget såväl som mot våra kunder. Det är viktigt att du har ett grundligt driv i ditt arbete och tar eget ansvar för din egen leverans då vi som jobbar här trivs med frihet under ansvar. Du har en hög servicenivå och kan hantera kunder och kollegor på ett inbjudande och förtroendeingivande sätt. Du är en fullödig problemlösare – När stöter på något som inte fungerar blir du triggad snarare än avskräckt.
Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av användarsupport inom IT-området och brinnande intresse för teknik och service. Du trivs att ha användarkontakt och gillar att ta till dig ny teknik.
Utöver att vara duktig på att hantera användare tror att du har en bred generell bakgrund inom IT och varit i kontakt med support och installation av operativsystem, applikationer och klienthårdvara. Du är förmodligen även bekväm med enklare felsökning av nätverk och andra närliggande tekniker.
Kunskapsområden som vi ser är meriterande för rollen är:
• AD/Azure AD
• Microsoft 365
• Operativsystem (Windows/Windows server)
• Intune (eller andra MDM lösningar)
• Ärendehanteringssystem
• ITIL
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i en öppen och prestigelös organisation med bra gemenskap. Samarbete, kommunikation och snabb feedback är ledord som är väl förankrade och genomsyrar hela organisationen. Du kommer gärna med idéer och är en lagspelare som gillar att hjälpa andra att bli bättre och försöker få saker att hända när du arbetar i ett team.
Våra kunder uppskattar vår djupa tekniska kompetens, flexibilitet och integritet. Egenskaper som behövs när kraven på lösningar är höga, tidsramar är snäva och uppdragen många gånger är hemliga. Det kräver också att vi hela tiden ligger i teknikens framkant för att kunna överträffa våra kunders förväntningar. Därför satsar vi också mycket på personlig utveckling, inte minst på personalens kompetens. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling med stora möjligheter att påverka den själv och använder vår nätverksorganisation för att hitta likasinnade.
Vi vill förstås känna att vi har roligt på jobbet, och desto viktigare är det också att vi kan erbjuda en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt och därför arrangerar vi sociala aktiviteter.
Din arbetsplats kommer att vara i centrala Uppsala där du arbetar tillsammans med kollegor som besitter djup teknisk kompetens. Du har stor möjlighet att själv påverka i vilka projekt du arbetar dels utifrån intresse samt att du ska få möjlighet att fortsätta utvecklas i den riktning du önskar.
Du kommer att tillhöra Data Ductus supportteam som ger användarsupport och stöd till våra kunder. Arbetet sker både på distans och på plats hos våra kunder.
Frågor
Kontakta gärna Carl Klang om du vill veta mer om företaget eller om möjligheten till jobb på Data Ductus. Du når honom enklast på email: carl.klang@dataductus.se eller telefon: 018-413 77 16
Ansökan
Du ansöker via www.dataductus.com/careers. Urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Data Ductus Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Grynbodgatan 3, Malmö
None

Postadress

Grynbodgatan 3
Malmö, 21133

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024