Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Supporttekniker till Central Operations & Support som ansvarar för teknisk support för våra Lan och Wlan tjänster gentemot våra B2B-kunder.

Om rollen
Du kommer tillsammans med teamet ansvara för teknisk support och incidenthantering av Tele2:s LAN/WLAN-tjänster, ett av Tele2:s snabbast växande produktområden. Syftet med tjänsten är att förstärka vår tekniska support för att ytterligare förbättra kundupplevelsen för våra företagskunder.

Du kommer bl.a. att ansvara för:
Mottagande och registrering av felärenden från Tele2:s företagskunder.
Felsökning och felrättning.
Kontakt med underleverantörer, fälttekniker och andra avdelningar internt inom Tele2
Mycket kundkontakt under ärendets livscykel
Dispatch av ärenden till andra delar av Tele2


Din profil
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, besitter hög servicegrad, har starkt eget driv och ett professionellt förhållningssätt. Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer. Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar samt en vilja att ständigt utveckla dig själv och teamet. Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Arbetet bedrivs i högt tempo med ibland snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.

Erfarenhet och kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning, gärna inom Data/Telekommunikation eller minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete i operatörsnätverk
CCNA certifiering är meriterande
Goda kunskaper inom datornätverk och känna dig hemma inom OSI-modellen, TCP/IP och LAN samt WAN
Goda kunskaper i hantering av trådlösa miljöer (WiFi)
Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera dessa kontakter i både tal och skrift


Det här är vad Tele2 kan ge dig…
… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.


Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kista, Stockholm.

Låter det intressant? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB KISTA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024