Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Konsulter för arbete på SF-IT servicedesk Backoffice. Arbetsuppgifterna är av komplexare karaktär och kräver tidigare erfarenhet av arbete på SF-IT servicedesk. Konsulten kommer vidareutbildas från sin gamla roll som 1:a linjes tekniker och får specialistkompetens inom ett supportområde. När detta bemästras fortsätter utbildningen inom nästa område fram till dess att konsulten har 2-4 olika kompetenser. Arbetet sket till största delen i ärendehanteringssystemet ”Tellus”. Men vid störningar och diffusa ärenden förväntas arbetet även kunna ske via telefonkontakt med användare.

Konsulten förväntas även ha kontakt med förvaltningarna de arbetar gentemot för att vara uppmärksam på förändringarna som sker inom supportområdet och kunna justera dokumentation för att spegla detta. Konsulten kommer även få vara med som områdesexpert då supportobjektet behövs diskuteras vid styrgruppsmöten.

Kompetenskrav:

- Har en god IT-vana

- Erfarenhet av tidigare arbete på SF-IT servicedesk

- Dokumenterad erfarenhet av arbete i Servicenow

- Tidigare arbete med Active directory



Meriterande:

- Erfarenhet av arbete i Region Stockholm

- Har erfarenhet av Kundservice

- Har arbetat tidigare på SF-IT servicedesk Backoffice



Startdatum: 01/10/21

Längd: 01/10/22

Plats: Stockholm

Arbetstid: 40 tim/v

Möjlighet till förlängning:  Ja, 18 månader.

Språk: Svenska

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Danda
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Stora Nygatan 55, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 55
Malmö, 21137

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024