Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till Servicedesk
Vi behöver nu stärka vår Servicedesk med två supporttekniker.
Servicedesk är en del av Softronics driftsorganisation som ansvarar för teknisk support både internt och mot olika kunder.
Du kommer vara en del av en organisation där vi är hjälpsamma och respekterar varandra.
Sprida och ta emot kunskap är något vi värderar högt och att det ska vara kul att gå till jobbet.
Arbetstiden kommer att vara schemalagd och beredskap kan komma att bli aktuellt.
För att passa in hos oss tror vi att du är en social person med hög servicekänsla. Du har ett stort intresse för IT och för att hjälpa andra. Vi ser att du är en prestigelös person som gillar att arbeta tillsammans med andra och bemöter användare och kollegor med en hjälpande hand och med ett lösningsorienterat tänkande.
Vi ser att du har runt 2–3 års erfarenhet av arbete på en teknisk Servicedesk.
Som servicedesktekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ge teknisk support via telefon eller ärendehanteringssystemet. Då de flesta av våra kunder har svenska som koncernspråk behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift.
Du behöver ha kompetens inom följande:
- AD/AAD
- M365/O365
- Jira (eller annat ärendehanteringssystem)
- Fjärrstyrningsverktyg
- Exchange
- Applikationssupport (lättare användarsupport)


Du bör även kunna:
- SCOM
- Intune (grundläggande)
- Windows och Linux server (enklare felsökning och administration)
- Grundläggande kunskap inom ITIL (Incident, Change, Problem och Service Request)
- Vana att dokumentera instruktioner


Softronic erbjuder
Ett varierande arbete och du kommer arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och ha stora möjligheter till utveckling.
Vi förespråkar ett ständigt lärande för att bibehålla och bredda sin kompetens och stöttar med att hålla detta levande.


Tjänstens omfattning
Anställningen är en tillsvidare tjänst och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.


Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Linda Deckeman, linda.deckeman@softronic.se alt. 070-9343344

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Softronic STOCKHOLM
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Postadress

None
STOCKHOLM, 11860

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024