Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Avdelningen för IT-och verksamhetsutveckling är en av Skaraborgs största IT-organisationer. Vi levererar IT-tjänster till Skövde kommuns koncern och till våra samarbetskommuner Hjo, Tibro och Karlsborg.

Vi ger support- och teknikstöd till våra kunder i en allt mer digitaliserad vardag. Vårt stöd är strategiskt, taktiskt och operativt från ledningsnivå till enskild användare. Vi jobbar i framkant med vår supportorganisation och IT-plattform för att kunna stödja den snabba utvecklingen som sker inom området digitalisering. Vår målsättning är en enklare IT-vardag och genom tät dialog med våra kunder stödjer vi verksamhetens arbetssätt och processer.

Vi söker nu två supporttekniker till vår servicedesk.

Hos oss blir du del av ett kompetent team med härliga kollegor och du får förutsättningar att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
För oss är den första kundkontakten så mycket mer än att ta emot kundernas ärenden. Vi arbetar sedan flera år med att ständigt maximera lösningsgraden vid första kontakt. Vi lyckas genom att våra supporttekniker i allt högre utsträckning hanterar flera olika supportkanaler som telefon, på-platsen-support, IT-akut och dedikerad tid för ärenden samt kompetensutveckling och egna uppdrag.

Vår kundstrategi är att göra kunden självständig och framgångsrik. Vi ska erbjuda kunden rätt supportkanal vid rätt tillfälle och när kunden inte kommer längre på egen hand löser vi 85 % av alla ärenden vid första kontakt.

Vi söker dig som tillsammans med oss kan fortsätta utveckla vår verksamhet och lösa allt svårare ärenden vid första kontakt samtidigt som vi ger kunden allt bättre och enklare verktyg för att klara sin IT-vardag. Utifrån din förmåga att värdera varje kundkontakt skapar du och bidrar till mesta möjliga kundnytta. Det innebär att du både bekräftar kundens situation och behov men också lyssnar och agerar bortom det kunden uttrycker. Du rör dig samtidigt inom de ramar som finns definierade i avdelningens tjänstekatalog, arbetssätt samt våra processer enligt ITIL.

På samma sätt och i samma syfte förmedlar du idéer internt och arbetar aktivt i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanade och gemensam.

Vi förväntar oss att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med kolleger och chefer på avdelningen ta vår verksamhet till allt högre nivåer och behålla den positionen.

KVALIFIKATIONER
För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har examen från högskola/universitet eller annan utbildning eller erfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som relevant.

- Du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support i första linjen, gärna från privat sektor och gärna med fördjupade uppdrag kring kvalitet och bemötande.

- Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Office365

- Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande

- Flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav

- Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked

- Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla

- Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera

- Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga

- Har viljan att ständigt utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Urval sker löpande under ansökningsperioden

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Supportchef Peter Wiman
0500-493616
Driftchef Theres Ahlberg

IT-chef Fredrik Edholm
0500-498510
Kanslichef Agneta Tilly
0500-49 82 09

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024