Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en IT-supporttekniker till vår kund i centrala Stockholm för ett deltidsuppdrag! 

Kunden har en egenutvecklad AI-plattform som hjälper företag inom olika branscher att  använda sig av AI. De brinner för allt vad AI och deep learning kan åstadkomma och deras mål är att förenkla och underlätta för företag att ta steget att börja jobba med AI! 

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
Som supporttekniker kommer du att ansvara för all IT-support för kundens ca 80 anställda. De flesta sitter på deras centrala kontor i Stockholm och vissa jobbar delvis hemifrån. Du kommer att ta emot- och lösa ärenden via Slack och videosamtal samt hjälpa användarna onsite. I rollen har du ett tätt samarbete med infrastrukturgruppen, som driftar kundens plattform men även kontorsmiljön. 

Du kommer bland annat ansvara för: 

• Alla tekniska frågor såsom datorer, telefoner och annan utrustning
• Support av videokonferenssystem, skrivare, kontorsnätverk och Wi-Fi
• Molntjänster som G Suite, GitHub, LastPass, Slack och Atlassian produkter
• Säkerhetsincidenter som involverar anställda och deras enheter
• Att upprätta orderprocesser för IT-utrustning 
• On- och offboarding 
• Inventering av datorer och löpande underhåll 
• Att operativsystem och annan programvara är uppdaterad

Arbetstider
Deltid, gärna varje dag 10-15. 

Kvalifikationer
Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet som supporttekniker. Det viktiga är att du är självgående och drivande.

Krav:
Erfarenhet av Mac
Erfarenhet från Google Workspace
Erfarenhet från hårdvarusupport
Grundläggande nätverkskunskap

Meriterande:
Docker
Kubernetes
Slack
Konferensutrustning

Personliga egenskaper:
Då du kommer vara ensamt ansvarig för supporten, är det viktigt att du är självgående och drivande. Du är framåt och har lätt för att ta initiativ. Uppdraget är på deltid, men då kunden vissa perioder har mer att göra är det bra om du är flexibel och kan tänka dig att arbeta fler timmar vissa veckor. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Anders Andersson, på anders.m.andersson@randstad.se eller Joanna Hansson, på joanna.hansson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024