Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en person till vår kund IT Service Desk med placering i Solna. Du kommer att tillhöra kundens nordiska team som idag består av 20 kollegor som sitter i Köpenhamn. Det här är början av ett helt nytt team som kommer arbeta nära kollegorna i Köpenhamn. 

Ansvarsområden
Kunden arbetar i en internationell och dynamisk miljö med en omväxlande och ibland oförutsägbar vardag. Här behöver du vara inställd på att det kan förekomma vissa resor under upplärningstiden. 

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roll, exempelvis från IT-support, IT-servicedesk eller så har du ett stort teknik / IT intresse. Det är meriterande att du har inblick och förståelse för incidenthantering samt erfarenhet från ITIL-ramverket. Det finns även möjlighet att fördjupa sig i specifika frågor eller system. Du kommer delta i möten med kollegor, interna sakägare och/eller leverantörer för att adressera åtgärder och förbättringar


Personliga egenskaper:
- Du har ett brinnande intresse för IT samtidigt som du är service-minded och förstår vikten av att tillhandahålla en bra support till slutanvändare. Du är villig att lära dig nya saker och har ett intresse av att jobba med ständiga förbättringar. Du är intresserad av att vara del av en transformation mot en mer modern IT Service Desk. Du har ett utpräglat analytiskt sinne och kan sortera komplex information och dra slutsatser från enskilda delar. Du vet att en positiv inställning till uppgifter och människor är en viktig förutsättning för att skapa ett fungerande samarbete, dvs du är en teamplayer.

Arbetstider
Heltid.

Kvalifikationer
Krav:
Du är van att vara i kontakt med slutanvändare för att skapa och hantera interaktioner, incidenter och beställningar.
Du är van att analysera incidenter och fastställa prioritet, vilken typ av aktivitet som krävs
Du är van att verifiera lösningar från leverantörer, säkerställa att lösningsbeskrivningar är möjliga att förstå samt kommunicera lösningar till slutanvändare
Du är van att kommunicera med leverantörer och slutanvändare när mer information krävs från någon part.

Meriterande:
Det är meriterande att du har inblick och förståelse för incidenthantering samt erfarenhet från ITIL-ramverket.

Ansökan
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024