Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning.
Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang.

IT-service är en del av Servicekontoret och arbetar med kommunens IT verksamhet. Vi är därigenom en möjliggörare för verksamheternas digitala utveckling och en förutsättning för att verksamheterna ska kunna bedrivas på ett effektivt sätt. Alla medarbetare i kommunen använder IT-service tjänster, och indirekt alla invånare i kommunen. Vi samordnar, utvecklar, utbildar, förvaltar och automatiserar kommunen med hjälp av de möjligheter IT och digitalisering skapar. Vi jobbar aktivt och verksamhetsnära våra kunder samt driver en effektiv IT-verksamhet med hög servicenivå och kompetens.
Vi har internationellt etablerade processer för effektiv och kvalitetssäkrad IT, med en stabil och säker IT-miljö. Vi drar nytta av och bidrar i nationella och regionala projekt. IT-lösningar finns numera överallt i kommunens verksamheter, exempelvis hanterar man ca 35000 digitala verktyg, ca 40000 användarkonton och hundratals IT-system.
På IT-service arbetar vi inom tre områden vilka är: Användarstöd och digitalisering, Klient och applikation samt IT-infrastruktur.



ARBETSUPPGIFTER
I Halmstads kommun är digitalisering ett prioriterat område och vår ambition är att bli en ännu mer effektiv organisation. Vår IT-verksamhet utvecklas snabbt och inom området Användarstöd och digitalisering söker vi nu nya stjärnor till vår servicedesk. Vill du vara med att skapa ett smartare Halmstad? Har du erfarenhet av IT-support? Gillar du både IT och människor? Att jobba både frontoffice och backoffice? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi arbetar i en av Halmstads största IT-miljöer med moderna verktyg och ofta den senaste tekniken inom IT för att stödja verksamheterna i Halmstads kommun. Vi har nyrenoverade lokaler och arbetar i en aktivitetsbaserad kontorsmiljö vilket ger dig möjligheten att arbeta mer kreativt och effektivt.

Arbetsuppgifter
- användarstöd och support på plats hos användare eller på distans med stöd av telefon, chatt eller via Teams.
- användarstöd och support i IT-service kundmottagning
- teknisk felsökning av mjukvara, telefoner, datorer, skrivare och annan IT-utrustning.
- hantera/lösa ärenden av mer avancerad karaktär.
- hantera beställningar av IT-utrustning och leverera till användare.
- delta i och driva större eller mindre utvecklingsinitiativ som utvecklar servicedesk, IT-service och kommunen i stort.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst tre års erfarenhet av arbete i IT-support med användarstöd och teknisk felsökning med mera. Du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, gärna i ServiceNow. Goda kunskaper i Microsoft 365, Windows 10 och ITIL är en förutsättning och certifieringar inom området är meriterande. Du har en IT-utbildning, gärna på nivån YH eller högskola/universitet.

Det är viktigt att du kan kommunicera tydligt på svenska i både tal och skrift då mycket kommunikation sker via telefon och e-post, där du på ett enkelt och pedagogiskt sätt ska förmedla lösningar och instruktioner till användare. Eftersom du har hela kommunen som arbetsplats är B-körkort för manuell växellåda ett krav.

Som person har du förmågan att ta initiativ och arbeta självständigt. Du är en person som är lyhörd inför användarens behov och sätter höga krav på dig själv att leverera i tid med bra kvalitet. Du lär dig nya saker snabbt och det du inte vet tar du reda på. Din nyvunna kunskap förmedlar du på ett effektivt sätt till kollegor och användare. Vidare är du duktig på att kommunicera i tal och skrift på ett tydligt och pedagogiskt sätt där du snabbt kommer till kärnan i det du vill förmedla. Du är en person som är produktiv under press och har förmågan att hålla dig lugn under stressiga situationer.

Tjänsten är säkerhetsklassad.

ÖVRIGT
Som medarbetare hos oss delar och bidrar du till vår gemensamma arbetskultur. Den uttrycks i våra lönekriterier, se dem på https://bit.ly/2VbZwaT

Vi är en hybrid arbetsplats och det finns möjlighet att delvis arbeta på distans.

Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Dennis Bik, Områdeschef IT-service
070-343 32 58
Towe Stigward, Sveriges Ingenjörer

Madeleine Roos, Vision

Dennis Bik, Områdeschef IT-service

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads kommun, IT-Service
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024