Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund har i denna process valt att vara anonyma vilket innebär att mer information om företaget ges i det fall du går vidare i processen. Alla frågor om företaget och tjänsten ställs till Clevry och ansvarig rekryterare, i detta fall Elin Karlsson (elin.karlsson@clevry.com). Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdagen.



Din roll

Som supporttekniker kommer du att jobba nära IT-chefen som är din närmsta kollega och som du även rapporterar till. Du avlastar IT-chefen med lättare supportärenden och på sikt får du också möjlighet till vidare utveckling och större ansvarsområden.

Rollen som supporttekniker är varierad men fokus är att hantera och ge daglig teknisk support via telefon och via ett ärendesystem/supportsystem. Till en början kommer du att ge support i ärenden kopplat till felsökning, internet/nätverk och lättare dataproblem kopplat till Office 365 och virusprogram som strular. Det kan även handla om att ett tangentbord krånglar, att en mus inte vill ansluta ordentligt och liknande PC-problem. På sikt kommer du även att få ytterligare arbetsuppgifter och större ansvarsområden vilket bland annat handla om att migrera in nya kontor och säkerställa att IT och nätverk fungerar. De program som du främst jobbar i är Office 365 och samtliga program som ingår i paketet. Du jobbar även i Defender for business. Resor kan förekomma i tjänsten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Teknisk support via telefon och ärendesystem
- Felsökning, analys och åtgärd
- Administration i och av Office 365
- Åtgärda säkerhetsproblem och arbete med virusprogram (Defender for business)


Din profil

Vi söker dig som har en teknisk gymnasieutbildning och ett stort tekniskt intresse. Du kan ha läst informationsteknik, nätverk eller en mer renodlad datainriktning och nu vara redo att ta steget ut på arbetsmarknaden i en spännande roll som erbjuder både variation och utveckling. Vi ser gärna att du känner dig bekväm och hemma i Office 365. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roller där du har jobbat med teknisk support alternativt kundtjänst är detta meriterande. Krav för tjänsten är att du kan både prata och skriva på svenska och engelska obehindrat samt att du har körkort.

Som person tror vi att du som söker är kommunikativ och öppen. Du uppskattar ordning och reda, hittar lätt en tydlig struktur bland dina arbetsuppgifter och kan arbeta metodiskt. Vidare är du lugn, lyhörd och lösningsorienterad men också tålmodig i din dialog med kunder och kollegor. Du har en positiv inställning och är nyfiken på att lära dig med om IT och teknik.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig konsultchef, Elin Karlsson. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010