Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.

Avdelningen för verksamhetsutvecklingstöds uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.

Vi söker nu två supporttekniker till vår funktion Central Support på Skolverkets huvudkontor i Solna där du kommer att ge support till Skolverkets externa målgrupper.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som första linjens Supporttekniker samt användarhandledning på avdelningen Verksamhetsutvecklingsstöd, på enheten för It- arbetsplats och support. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad it-support för Skolverkets medarbetare och organisation. Inom enheten finns också en funktion för att ge tekniskt inriktad användarsupport för de digitala tjänster Skolverket tillhandahåller till externa målgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Ge teknisk support till Skolverkets externa målgrupper (främst lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever).
• Skicka ärenden vidare till andra eller tredje linjens support.
• Registrera ärenden i Skolverkets ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer

Du har/ är:


• Minst 1 års erfarenhet av IT- support
• Erfarenhet av att arbeta i ett webbaserat ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i MS 365/Office
• Mycket bra på att kommunicera tydligt i tal och skrift
• Engagerad och kunna arbeta självständigt utifrån givna ramar

Det är meriterande om du har:


• Genomfört ITIL/Foundation
• Minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom Skolverket

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt och ha mycket hög servicekänsla. Du har är strukturerad, ordningsam och du har mycket god initiativförmåga. Du är också prestigelös, nyfiken och vill utveckla arbetet tillsammans med andra.

Upplysningar och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta: Marcus Fahrman, marcus.fahrman@skolverket.se

Sista ansökningsdag är den 2 september 2022.


Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79
(Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Kontaktpersoner på detta företaget

Se fullständig annons på vår hemsida!

Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina  Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolverket
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Besöksadress

Fleminggatan 14 10620 Stockholm
None

Postadress

None
Stockholm, 10620

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024