Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.



IT-service söker en medarbetare till sin supportverksamhet som vill vara en del i att skapa en bra framtid för kommande generationer.

Jönköping University är en stor, positiv och levande arbetsplats. Nya förväntansfulla studenter ansluter vår och höst och Campus fylls med liv. Event och händelser både för studenter och personal bidrar till en fantastisk miljö och arbetsplats, som vi hoppas du vill vara en del av. Campus är vackert beläget bredvid Munksjön i centrala Jönköping, har flera restauranger och kaféer och ligger granne med ett expanderande Science Park.

IT-service är en avdelning inom Högskoleservice med ansvar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system. Enheten består av:

- Support/Helpdesk
- Onsite/arbetsplats
- Drift
- Klient (applikation och inköp)
- Systemutveckling

 

I rollen som Supporttekniker i Helpdesk arbetar du under kontorstid med problemlösning, felavhjälpning och support. Gruppen ansvarar för kontoadministration, telefoni och utlämning av it-tillbehör. Arbetet styrs via ett ärendehanteringssystem, är uppdragsstyrt och baserat på ITIL-anpassade processer. Utöver ordinarie arbete i Helpdesk (webb/telefon/besök) har du möjlighet att specialisera dig inom ett område som stöttar övriga IT-service eller JU:s användare. Vad specialområdet blir bestämmer vi tillsammans utifrån din kompetens och vad vi ser för behov på avdelningen.

 

Vi söker dig som person som är självgående och tar ett ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du behöver kunna samarbeta bra med övriga i teamet och även med andra på IT-service. Högskoleservice är en stödverksamhet vilket ställer krav på att du är en empatisk och serviceinriktad person då mycket av arbetet går ut på att möta olika människor. Därför är det även viktigt att du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt, utifrån användarnas förståelse, anpassa din kommunikation.

Vi ser att du har några års erfarenhet av att ge support inom IT-området. Jönköping University har en tydlig internationell prägel vilket ställer krav på mycket goda kunskaper i såväl tal samt skrift på både svenska och engelska.

För att lyckas i din roll ser vi även att du har:

- God allmän IT-kunskap
- Du har goda kunskaper i Office365 och kontoadministration i en Microsoft-miljö 

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- MIM och Active Directory
- Kunskap om Mac

 

Vi erbjuder roliga, utmanande och stimulerande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Du kommer att tillhöra ett väl sammansatt team som har kul tillsammans där fokus är att hjälpa andra med IT-relaterade problem och uppgifter. 

 

Din ansökan vill vi att du skickar in senast 2022-11-22.

Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!

Bilagor föredras i pdf format och ska omfatta följande:

- Personligt brev
- CV
- Referenser ska kunna lämnas på begäran 

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskoleservice, IT-service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Liknande jobb


Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024