Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. Vi sätter din personliga utveckling i fokus och erbjuder ett stort nätverk med många sociala aktiviteter. Som anställd hos Randstad får du vara en del av en gemenskap med möjlighet till utvecklande arbetsuppgifter hos attraktiva kunder i regionen. Vi kan erbjuda dig en väg fram i stora internationella bolag, eller i mindre produktionsbolag, du väljer! Din konsultchef är lyhörd för dina önskemål och intressen, din utveckling står alltid i fokus. Vi erbjuder marknadsmässiga löner och utvecklande uppdrag med trygga anställningsvillkor och kollektivavtal enligt bemanningsavtalet. 

Du kommer arbeta med med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning. Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.  Uppdraget är på plats på LKDATA i Linköping. 

Ansvarsområden
Ansvaret i first line support innebär att vara den första kontakten gentemot våra användare och ta emot användarens ärenden via både telefon, ärendehanteringssystem och personliga besök. Ärendena kan vara både fel, frågor och beställningar. Problemen varierar i svårighetsgrad så vi söker dig som har bred kunskap inom IT. 

Kvalifikationer
Minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik.
Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom IT-support
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi letar efter dig som är social och har en vilja att lära dig nya saker och utvecklas. Du ska har ett starkt kundfokus och gilla att ge professionell service anpassad efter användarens specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du innovativ och ansvarstagande och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024