Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi på Adecco Tech söker Supporttekniker för framtida uppdrag hos våra kunder i Stockholm. Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras tekniska utmaningar? Har du en stark kommunikativ förmåga? Då kan detta vara något för dig!

Om rollen
Vi söker en engagerad och kundorienterad supporttekniker för att bli en viktig del av våra kunders IT-supportteam. I rollen som supporttekniker kommer du att vara ansvarig för att lösa användarincidenter, hantera serviceförfrågningar och tillhandahålla teknisk support av hög kvalitet. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil.

Eftersom detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som Supporttekniker kan dina arbetsuppgifter exempelvis innebära:

• Lösa tekniska problem och incidenter via telefon, e-post eller chatt.
• Tillhandahålla support för användare på olika tekniska plattformar och applikationer.
• Dokumentera och spåra ärenden i ärendehanteringssystem.
• Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa snabba och effektiva lösningar.
• Delta i skapandet och upprätthållandet av kunskapsdatabaser.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat något år i Servicedesk/First Line support och som motiveras av att lösa problem. Du har en grundläggande förståelse för teknik och brinner för att lära dig mer inom området. Du har goda kommunikationsfärdigheter och trivs med att hjälpa andra människor med deras tekniska frågor. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Har tidigare erfarenhet av arbete i Servicedesk/First linesupport.
• Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Förmåga att arbeta båda självständigt och som del av ett team.
• Goda kommunikationsfärdigheter där du kan förmedla teknisk information på ett lättförståeligt sätt.
• Pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
• Kunskap och förståelse för norska och danska är meriterande.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord
IT-Support, ServiceDesk, Windows, Microsoft, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 1st line, First Line, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 1 maj 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 maj 2024