Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

ArbetsuppgifterVi söker en Supporttekniker till vårmyndighetskund i Stockholm.I rollen som Supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.
Arbetsuppgifter för servicedeskpersonal kan bl.a. avse:
Se till att it-utrustning fungerar.
Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
Administrera it-miljöer (t.ex. användarkonton och behörigheter).
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Ge telefonrådgivning.
Ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon.
Kategorisera och prioritera ärenden.
Utföra första felsökning.
Utföra workaround tillsammans med användaren per telefon.
Lösa inkommande ärenden i den mån det är möjligt, i första hand redan vid första kontakten.
Kvalifikationer Du hargymnasial utbildning med IT-inriktning.
Du harminst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk.
Du harminst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem.
Du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Personliga egenskaper
För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som sökerär en positiv och social person somvet vad service innebär. Du är ordningsam gällande tider och närvaro på arbetet. Vidare är dubekväm med att ge och ta emot feedback, så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.
Företagspresentation Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med kontor runt om i Sverige, men för konsultuppdrag är placeringsorter Göteborg och Stockholm.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start2025-04-21 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.2026-03-31(med möjlighet till förlängning). Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2025
  • Ansök senast: 16 juli 2025

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010