OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helpdesktekniker - Lidingö
Vi söker flera helpdesk tekniker med driftsvana till vår IT avdelning på Lidingö.
Helpdesken är en av enheterna inom IT-avdelningen och har ett tätt samarbete med den övriga driftsorganisationen.Målet är att användarna skall kunna få så mycket hjälp som möjligt redan vid första kontakten.Därför vill vi hålla, och hela tiden vidareutveckla, en hög kompetensnivå hos våra helpdesktekniker.
Vi ser gärna att du har god datavana, gärna inom teknisk support, med goda kunskaper i Microsoft plattformar och tillhörande applikationer.
Meriterande är också om du har server/nätverkskunskaper, erfarenhet av drift och användaradministration såsom lösenordshantering och rättigheter.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post.Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har djup servicekänsla.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska språket, då flera av våra kunder är engelskspråkiga.
Låter det intressant? Fujitsu Services AB, Box 40, 164 93 Kista
Arbetsplats: Dalénum 113, Lidingö