OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter en Supporttekniker till 1:e line support som skall ansvara för inkommande samtal från företagskunder och registrering av inkomna felanmälningar avseende fast telefoni i avsett ärendehanteringsystem. Som medarbetare på kundens TCS avdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är: - Sitta i 1:a linjens support av vår kunds företagskunder (fast telefoni / Direkt Access) - Ansvara för inkommande samtal och registrering av inkomna felanmälningar i avsett ärendehanteringsystem - Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via ärendehanteringssystem - Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till kund - Att eskalera ärenden till kundens tekniska organisation Personliga egenskaper - God kommunikationsförmåga och vänligt bemötande, intresse av att hjälpa och felsökning - Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten - Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment - Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt - Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo - Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med slutkunder, medarbetare på kundens kundservice, säljare samt externa leverantörer - Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten Lämplig bakgrund - Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med telekominriktning - God förståelse för fasta nätens uppbyggnad och funktionalitet, t.ex. via koppar, fiber eller svartfiber - Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning inom telekom är ett krav - Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt - Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav Meriterande: - Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst