Supporttekniker Göteborg

Supporttekniker Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person med bred teknisk kunskap och generalistkompetens inom IT och vill ta nästa steg i din karriär som supporttekniker? Har du en god kommunikationsförmåga och ett stort teknisk intresse? Vill du även arbeta inom ett bolag där det finns utvecklingsmöjligheter och en varm arbetskultur? Isåfall ser vi fram emot av din ansökan till denna tjänst där vi på Randstad Technologies hjälper våra samarbetspartners att hitta sin nästa medarbetare!


Som supporttekniker jobbar du med ett brett spektrum av it relaterade arbetsuppgifter. Det innebär till exempel klienthantering, verksamhetsnära IT och teknik, hantering av hård- och mjukvara, inköp, användarsupport (första, andra och tredje linjens) och så vidare. 


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som en självklarhet att du som person bidrar med ett gott arbetsklimat. För att trivas och passa in ser vi gärna att du som person gillar att arbeta proaktivt med problemlösning samt förstår värdet av god service. 

Vidare bör du uppskatta en roll där du som person får en bred och omväxlande teknisk roll där du får möjlighet att arbeta med utvecklingsarbete och där varje dag erbjuder nya utmaningar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Sista ansökningsdag 2023-09-02.

Tjänsten kan dock komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. 

Ansvarsområden
Klienthantering.
Managering av hård- och mjukvara.
Första, andra och/eller tredje linjens användarsupport.
Inköp.
Felsökning och teknisk problemlösning.
Supportera allt ifrån klienter, nätverk och applikationer.
Konto- och behörighetsadministration i Active Directory.
Support, underhåll, installation och byte av datorer samt kringutrustning.




Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Bred teknisk kunskap och generalistkompetens inom IT.
Treårig gymnasieutbildning.
Tekniskt intresse.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av teknisk support eller annan IT-relaterad supportfunktion med högt kundfokus.
Erfarenhet av Windows, Office 365, Active Directory och/eller Azure Virtual Desktop.
Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
Erfarenhet/kunskap om nätverksteknik.
Applikationspaketering.
Högskola- eller Universitetsutbildning inom IT/Teknik.


Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. 

Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2023
  • Ansök senast: 2 september 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024