Supporttekniker inom datanät till Tele2

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Tele2 är en av Europas snabbast växande telekomoperatörer och erbjuder alltid deras kunder vad de behöver till ett lägre pris. De har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor. Tele2 behöver nu förstärka och utöka kundserviceavdelningen. Du kommer att tillhöra den avdelning Data Business Support & Operational Information som är en 1:a och 2:a linjens support mot Tele2:s företagskunder med datanät- & SIP-telefoni tjänster.

Om jobbet
Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget. Gruppen arbetar främst mot Tele2s stora företagskunder. Ärendena kan röra allt kring Tele2s datanät där man sköter felsökning, kontroll och analys av inkomna case. Du hanterar både kortare ärenden och ärenden av längre utredningar. Du har också hand om hantering, bevakning, återkoppling utifrån givna ramar. Du kommer att jobba i ett antal olika system och kommer till en början att ha stöd och introduktion inom dessa.

Möjligheter
Du kommer att komma in i en stor organisation med oändliga möjligheter. Visar du framfötterna är karriärmöjligheterna obegränsade. Du får mycket introduktion i början och har möjlighet att klättra inom olika skill-nivåer och därav påverka din kompetens.

Kompetens
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support. Ett stort plus är kunskaper inom nätverk, tcp/ip, datorer, routrar (Cisco), felsökning av nät, mm. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice inom telekom ?eller bredbandsbranschen.

Personliga krav
Vi ser att du har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete. Du är en ödmjuk person som är prestigelös, flexibel och har god kundfokus. Du är kommunikativ i tal och skrift och är lösningsorienterad. Att vara noggrann i arbetet är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper snarare än din erfarenhet.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid och under kontorstider. Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och för rätt person finns det stora möjligheter till rekrytering av Tele2.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande och vi ser gärna att du är tillgänglig för intervju på kort varsel.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=392

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Daniel Engblom på telefon 08-684 252 30 alt daniel.engblom@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 18 februari 2014

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010