Supporttekniker inom IT

Arbetsbeskrivning

Tekniskt kunnig med sociala skills och som ser problem som en utmaning, en problemlösare helt enkelt. Känner du igen dig?
Om oss
Senior Care är ett växande affärsområde inom ASSA ABLOY Global Solutions som utvecklar digitala lösningar för vår växande äldre befolkning. För närvarande är vi representerade på marknaderna i Norden (Sverige, Danmark och Norge), Nordamerika och Centraleuropa (Nederländerna, Belgien och Tyskland) med en strategi att expandera till fler befintliga och till nya marknader.
Senior Care Nordics levererar hårdvara och mjukvara för välfärdsteknik under varumärket Phoniro vilket bland annat innefattar digital nyckelhantering, larmsystem för särskilda boende, digital tillsyn och tid- och insatsuppföljning. Merparten av våra lösningar är utvecklade och tillverkade i Sverige. Våra lösningar finns i 200 av Sveriges kommuner och totalt görs mer än 85 miljoner hemtjänstbesök varje år med stöd av våra lösningar. Läs mer på www.phoniro.se

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i ett supportteam och din placering är på Phoniros huvudkontor i Halmstad alternativt på något av våra regionkontor runt om i landet. I supportteamet ingår first- och second line som också har nära samarbete med third line vilket är utvecklingsteamet. Du inleder i first line för att få med dig hela kedjan i din upplärning men de bakgrundskunskaper vi söker gör att dina kunskaper efter ett tag behövs i second line. Där kommer ditt problemlösande och tekniskt kunnande väl till pass då du hämtar loggar ifrån databaser, arbetar både med mjuk- och hårdvarufrågor samt är ansiktet utåt antingen via mail eller telefon. Du loggar relevant information i ärendehanteringssystemet för bästa underlag och historik. Du kommer att vara direkt underställd Service Center Manager. Exempel på produkter som du hanterar är digitala lås, trygghetslarm och tillsynskameror.


Din profil
Vi söker dig som har stort kundfokus och motiveras av att klura, beskriva och lista ut den bästa lösningen för kunden. Tjänsten som Phoniro erbjuder är verktyg som kunderna använder dagligen, detta gör att det är extra viktigt att de fungerar som de ska och att du snabbt kan vara med och stötta vid eventuella problem som uppstår.
För att lyckas i rollen behöver man ha ett stort intresse för tekniska lösningar och en stark vilja att utveckla sina kunskaper inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med ärendehantering samt felsökning i egenutvecklade produkter så som App- och Backendsystem. Då detta är en väldigt kommunikativ roll så behöver du ha förmågan att kommunicera pedagogiskt med personer med varierande teknisk kunskap och förståelse. Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av operativsystem och appar för iPhone- och Androidtelefoner. Det är också ett stort plus om du kunskap om SQL-databaser och förståelse för lättare programmering.

Varmt välkommen med din ansökan!
Sista dag för ansökan är 22 mars 2022 . För att säkerställa hanteringen av dina personuppgifter tar vi inte emot några ansökningar som skickas via e-post eller post. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mona Åhlén, Head of Service Center på mona.ahlen@phoniro.com eller 010-45 67 288. Vid frågor om rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Victor Holkert, ansvarig rekryterare på victor.holkert@assaabloy.com

We are the ASSA ABLOY Group
Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 50,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces - physical and virtual - safer, more secure, and easier to access.
As an employer, we value results - not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions - supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally.
As we welcome new people on board, it's important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Phoniro AB HALMSTAD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Postadress

None
HALMSTAD, 30241

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024