Supporttekniker inom nätverk till GlobalConnect & Open Universe - Uppsala

Supporttekniker inom nätverk till GlobalConnect & Open Universe - Uppsala

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
På GlobalConnects support är telefon och mail de främsta kanalerna. Du och dina kollegor tar emot ärenden från GlobalConnects samarbetspartners och tjänsteleverantörer och hjälper dem med felsökning och åtgärder för en rad olika störningar. Ditt brinnande intresse och engagemang för teknik och felsökning inom nät är jätteviktigt för oss, men även att du tycker om att hjälpa andra med inställningen att allt går att lösa. Du kommer främst att arbeta mot andra tekniker hos våra partners som själva tagit emot en felanmälan från sina kunder som inte gått att lösa. Våra partners använder GloblaConnects infrastruktur för att leverera sina tjänster och det är därmed du och dina kollegor som har de bästa möjligheterna att kunna hitta och åtgärda problemen. Det är ett omväxlande arbete där fokus hela tiden ligger på att underlätta för kunden och ge dem korrekt och snabb information på ett trevligt sätt.

Supporten sitter i nya, ljusa och fina lokaler i centrala Uppsala. Denna tjänst är inledningsvis en bemanningslösning med målsättningen att den på sikt ska övergå till GlobalConnect.


Om företaget
Vi är din nya dedikerade internetleverantör. Vi sysslar även med nätverk, kommunikation och infrastruktur. Men vi har också 100.000 kilometer egen fiber i marken som kopplar upp och ihop Sverige och våra 30.000 företagskunder med resten av världen. Ja kort sagt så gör vi det mesta inom uppkoppling. Men vad som är ännu viktigare är vårt starka engagemang, enorma kundfokus och mål att förenkla för er verksamhet.

GlobalConnect är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och datacenter i norra Europa. Vårt uppdrag är tydligt: att koppla upp och ihop Sverige. Det kan handla om att koppla ihop butiker som ingår i en kedja, att förse små och medelstora företag med säkert uppkoppling till att bygga datacenter åt några av världens största och mest krävande kunder.

Med vårt eget fibernät som plattform och starka engagemang erbjuder vi marknadsledande lösningar inom nätverksbyggande, datakommunikation, IT-säkerhet, molnlösningar och telefoni. Allt förpackat med varierande produkter och tjänster så att du kan fokusera på det som är viktigast för dig – din egen kärnverksamhet och tillväxt.

Ja, det finns mycket att berätta. Men vi kan beskrivas med ett enda ord, vi är dedikerade. Och vi tål att testas.


Din profil
Du älskar teknik! Förmodligen är det ett intresse som startade tidigt i ditt liv och är fortfarande något du lägger mycket tid på. Vi ser gärna att du läst någon teknisk inriktning på gymnasiet, men skulle du vara självlärd inom nätverk och kommunikation är vi lika intresserade av att se din ansökan. Som person har du en service-känsla och du gillar att ta tag i och lösa tekniska utmaningar. Du är tålmodig och noggrann och du trivs förutom med tekniken även med en del administrativa uppgifter såväl som att hjälpa kunder över telefon. Du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat med support, nätverk, servicedesk, teknisk kundservice eller liknande är det självklart meriterande, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är en person som tar ditt arbete på allvar och förstår att du är en viktig länk mellan kunden och GlobalConnect. Ingen är expert från början, men för dig är det självklart att fråga när du inte vet. Då vi talar med en mängd olika kontakter behöver du läsa och skriva både svenska och engelska obehindrat.

Är det dig vi söker? Ansök idag då intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 24 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024