Supporttekniker inom SharePoint och Office 365 till Nexer Worklife i Lund

Supporttekniker inom SharePoint och Office 365 till Nexer Worklife i Lund

Arbetsbeskrivning

Nexer Worklife är ett av Sveriges mest prestigefyllda och erfarna konsultföretag inom lösningar baserade på Office 365 och SharePoint. Vi strävar alltid efter att leverera affärs- och kundnytta genom tekniska lösningar där vi har satt människan i centrum. Vi tar ansvar för hela det digitala arbetslivet från första analys och planering till utveckling, lansering, förändringsledning och support. Dessutom erbjuder vi intranät och digitala arbetsplatslösningar som utvecklas och underhålls av våra egna resurser. Vi utökar nu vårt team och letar efter en supporttekniker som vill bli en del av vårt supportteam i Lund.

Vi växer och söker just nu en supporttekniker som vill jobba med SharePoint och Office 365 och som ska ingå i vårt supportteam med placering centralt i Lund. Supportteamet består av supporttekniker, utvecklare, infrastrukturspecialister och Customer Success Managers och jobbar mot över 50 av våra kunder. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med support kring Office 365 eller SharePoint. Du kommer arbeta i vår Servicedesk där du tar emot och hanterar inkommande ärenden och är samtidigt ansvarig för att kundernas SLA efterlevs. Du kommer att ta hand om inledande felsökning och konfiguration och har möjlighet att eskalera till våra utvecklare. I arbetet kommer det även ingå att i kommunikation med kunden förtydliga och säkerställa krav innan det eskaleras till våra utvecklare. Du kommer att jobba mot ett fåtal personer hos varje kund som alla är ett filter ut mot sina slutanvändare, detta ger dig möjligheten att bygga relationer till kunderna.

Rollen inkluderar


• Ta emot, hantera och eskalera inkommande supportärenden
• Hjälpa kunder med SharePoint, Teams och andra Office 365-problem
• Arbeta nära andra kollegor i vårt supportteam där ni hjälps åt att lösa tekniska problem för kunderna

Din bakgrund

Du brinner för Office 365 och har kunskap om hur du får organisationer att dra full nytta av att använda det. Som person har du ett stort intresse av att stödja företag med digitala verktyg såväl som ett kundtänkande. Du har en utmärkt förmåga att kommunicera samtidigt som du gillar att bygga lösningar och hjälpa kunder att arbeta bättre i sitt digitala arbetsliv. Du är serviceinriktad med förmågan att bygga förtroende hos kunder såväl som en lagspelare som värdesätter lagarbete och trivs när du arbetar med både kollegor och kunder.

Vi söker dig som:


• Är serviceinriktad
• Har erfarenhet av support kring Office 365/SharePoint
• Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Är pedagogisk och problemlösande
• Har en vilja att lära dig nya tekniker
• Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift

Det är också meriterande om du:


• Har en IT-relaterad eftergymnasial utbildning
• Har certifieringar inom Office 365 och eller SharePoint
• Har certifiering inom ITIL

Nexer Worklife som arbetsgivare

På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i. Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på. Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas. Här är drivkrafterna ambition, härlig atmosfär och viljan att kontinuerligt lära sig mer. Denna kultur har gjort oss till ett av Sveriges mest prestigefyllda konsultföretag inom Office 365.

Ansökan

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer vänligen kontakta Marcus Etéus på marcus.eteus@nexergroup.com. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Mer om Nexer

Vi leder förändringen och strävar hela tiden efter att hitta nya tekniska lösningar. Finns det ett smartare sätt att göra någonting, så hittar vi det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför ramarna och hjälper våra kunder att hela tiden ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och R&D ger ökad kundnytta och tillväxt för organisationer både på den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien – två gånger.

Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger även dig som medarbetare möjlighet att göra verklig skillnad. Nexer är entreprenörsdrivet och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige. Nexer är en del av Danir-koncernen och hette tidigare Sigma IT.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024