Supporttekniker inom Supply Chain

Supporttekniker inom Supply Chain

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
PipeChain är ett växande produktbolag som utvecklar och levererar molnbaserade
lösningar inom Supply Chain. Med 50 anställda, högt i tak och korta beslutsvägar
vågar vi påstå att varje medarbetare gör skillnad och blir synlig i organisationen. Vi
erbjuder arbete i ett välmående bolag med trevliga kollegor. Bland våra kunder finns
flera spännande företag som Ikea, Volvo, PEAB, Stadium, NetonNet mfl. vilket
innebär att våra lösningar ofta används globalt och har en komplex och intressant
karaktär.

I den här rollen får du initialt en anställning hos Randstad och det är uttalat att PipeChain har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och PipeChain en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Hos Randstad har du samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. 

Ansvarsområden
Till PipeChain i Lund söker vi nu dig som vill arbeta som supportmedarbetare i ett
team på 3 personer. I den aktuella rollen kommer du att arbeta med support till
PipeChains kunder i många typer av frågor av växlande karaktär. I arbetsuppgifterna
ingår hantering av supportärenden via telefon och e-mail samt felsökning,
problemlösning, utbildning av användare men även deltagande i kundprojekt och
stöd vid leverans till kund. Exempel på dina arbetsuppgifter är att:
- Arbeta med ärendehantering och support av olika karaktär
- Hålla webb-utbildningar riktade till användare av PipeChains lösningar
- Skapa utbildningsfilmer
- Skriva supportmanualer
- Hantera övervakningssystem
Vi vill gärna att du har intresse för att på sikt utvecklas inom något/några av dessa
områden:
- Integrationsarbete
- Integrationssupport
- Test och testdokumentation

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har ett genuint intresse för support,
IT och affärssystem. Du behöver ha god vana av att arbeta direkt mot kund samt
vara duktig på problemlösning. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i
Helpdesk/IT-support/Service-desk. Vidare ser vi gärna att du har någon form av
eftergymnasial IT-utbildning. Meriterande är även om du har någon erfarenhet av
affärssystem och integrationer samt om du tidigare arbetat inom logistik, inköp eller
produktionsplanering. Eftersom att du använder såväl svenska som engelska på
daglig basis är det ett absolut krav att du kan uttrycka dig väl på båda språken i
såväl tal som i skrift.

Som person tror vi att du som ansöker är serviceminded och flexibel med förmågan
att anpassa dig efter varje kund och dennes ärende. Du har förmågan att driva ditt
arbete självständigt, tar egna initiativ och får saker gjorda. Noggrannhet och
ansvarskänsla är viktiga i arbetet, och en god portion sunt förnuft för att kunna göra
egna prioriteringar.

Ansökan
Låter det här som din drömroll? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan!
PipeChain har valt att samarbeta med Randstad Technologies i den här processen.
Om du har några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Andreas
Kanter på andreas.kanter@randstad.se.
 Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför
komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.




Om företaget
PipeChain är ett privatägt företag som grundades år 1999 och har sitt huvudkontor i
Lund. Företaget har fler än 300 aktiva kunder i över 20 länder med fler än 10,000
systemanvändare. Vår produkt är en molnbaserad tjänst som ger maximal
samverkan och synlighet inom Supply Chain, varnar de rätta parterna för alla möjliga
leveransproblem och säkerställer att utbud möter efterfrågan. Tjänsten stödjer
effektiva samarbetssystem som prognostisering, ordereffektuering and leverans.
PipeChain möjliggör för kunder och leverantörer att arbeta mot samma KPIs, vilket
gör det enklare att möta samt förbättra processerna inom Supply Chain. För mer
information vänligen besök vår hemsida: www.pipechain.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 2 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb