Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling består av enheterna Kvalitet och metod-, Teknik- samt Support, är med drygt 50 anställda en av Skaraborgs största IT-organisationer. Avdelningen levererar IT- och e-tjänster till Skövde kommun samt till samarbetskommunerna Hjo, Tibro och Karlsborg

Vi ger support och teknikstöd till våra kunder i en allt mer digitaliserad vardag. Vi jobbar i framkant med vår Servicedesk och IT-plattform för att kunna stödja den snabba utvecklingen som sker inom området digitalisering. För att möta de krav och utmaningar vi står inför behöver vi förstärka med tre tjänster inom klient, systemdrift och support.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren och starkt kundorienterad supporttekniker till IT-avdelningen.

För oss är den första kundkontakten så mycket mer än att ta emot kundernas ärenden. Vi arbetar sedan flera år med att ständigt maximera lösningsgraden vid första kontakt. Vi lyckas genom att våra supporttekniker i allt högre utsträckning hanterar flera olika supportkanaler som telefon, på-platsen-support, IT-akut och dedikerad tid för ärenden samt kompetensutveckling och egna uppdrag.
Vår kundstrategi är att göra kunden självständig och framgångsrik. Vi ska erbjuda kunden rätt supportkanal vid rätt tillfälle och när kunden inte kommer längre på egen hand löser vi 85 % av alla ärenden vid första kontakt.

Vi söker därför dig som tillsammans med oss kan fortsätta utveckla vår verksamhet och lösa allt svårare ärenden vid första kontakt samtidigt som vi ger kunden allt bättre och enklare verktyg för att klara sin IT-vardag på egen hand. Utifrån din förmåga att värdera varje kundkontakt såväl som internt skapar du och bidrar till mesta möjliga kundnytta. Det innebär att du både bekräftar kundens situation och behov men också lyssnar och agerar bortom det kunden uttrycker. Du rör dig samtidigt inom de ramar som finns definierade i avdelningens tjänstekatalog, arbetssätt samt våra processer enligt ITIL.

På samma sätt och i samma syfte förmedlar du idéer internt och arbetar aktivt i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanade och gemensam.

Vi förväntar oss att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med kolleger och chefer på avdelningen ta vår verksamhet till allt högre nivåer och behålla den positionen.

KVALIFIKATIONER
För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har examen från högskola/universitet eller annan utbildning eller erfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som relevant.

- Du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support i första linjen, gärna från privat sektor och gärna med fördjupade uppdrag kring kvalitet och bemötande.
- Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Office365.
- Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande.
- Flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav.
- Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked.
- Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla.
- Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera.
- Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga.
- Har viljan att ständigt utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Anställningsintervjuer sker den 19 januari 2021.

Kontaktpersoner på detta företaget

Supportchef Peter Wiman
0500-493616
Driftchef Theres Ahlberg

IT-chef Fredrik Edholm
0500-498510
Kanslichef Agneta Tilly
0500-49 82 09

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024