Supporttekniker IT Servicedesk i Stockholm

Supporttekniker IT Servicedesk i Stockholm

Arbetsbeskrivning

I denna juniora position söker vi dig som har tidigare erfarenhet från en IT-ServiceDesk och vill komma in på ett stort företag här i Stockholm. Här kommer du arbeta i 1st line och hjälpa kollegor med alla möjliga IT-problem.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett stort byggbolag i Sverige med sitt huvudkontor här i Stockholm från vilket man sköter all IT och framförallt Servicedesken. I den här rollen kommer du jobba i första linjen med att ta emot ärenden från kollegor kopplat till både hårdvara och mjukvara över mail, telefon och på plats. Du ersätter en person som jobbar där idag och som har lite extra ansvar för beställningar av hårdvara, så det ansvarsområdet kommer du få ärva.

Arbetstiderna i rollen är 07:00-16:00.

Du erbjuds
- En tjänst som börjar som ett konsultuppdrag men med möjlig anställning hos bolaget under nästa år
- En utvecklande roll där du kan bygga på din kompetens och växa i rollen
- Möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna tjänst kommer du att arbeta med IT-support inom områden som infrastruktur, klienter, applikationer, säkerhet, arbetsplatser, skrivare och mötesrum/konferensrum. Du kommer att hantera tilldelade ärenden, inklusive felsökning och dokumentation av dessa. Vid behov kommer du att överlämna eller fördela ärenden till andra grupperingar för fortsatt felsökning och lösning.


* Handläggning av ärenden som inkommer via olika kanaler: ärendehanteringssystem, telefon, besök on-site
* Fjärrstyrning av klienters datorer för felsökning/hjälp till användaren
* Felsökning och felavhjälpning avseende Arbetsplatser och mötesrum/konferensrum


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av IT-support / ServiceDesk
- Erfarenhet av att ge support i Windows 11 och Microsoft 365 (Sharepoint admin, Exchange, Teams admin, MS Defender)
- ITSM-verktyg såsom ServiceNow, Easit eller JIRA
- Kunskap i Active Directory, Intune och OneDrive
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Språk:
- Utbildning:
- Färdigheter:

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Hjälpsam
* Ansvarstagande
* Stresstolerant


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2025
  • Ansök senast: 4 maj 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010