Supporttekniker / IT-support / Helpdesk – ledigt jobb i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!



Arbetsbeskrivning
Experis IT välkomnar dig till vårt team av IT-konsulter, i en trygg anställning där du har en personlig utvecklingsplan tillsammans med din konsultchef.

Experis IT växer och söker nyfikna och utåtriktade 1st line supporttekniker till våra kontor i Linköping och Norrköping. I det här jobbet kommer du att ta emot tekniska ärenden på telefon och mail, och lösa dem eller eskalera dem vidare till dina kollegor. Du kommer att arbeta i första linjens support och vara ett stöd för användarna.

Du kommer till exempel att:
• Ta emot inkommande ärenden genom ärendehanteringssystemet
• Felsöka och lösa tekniska problem
• Ha mail- och telefonkontakt med användare av systemet
• Samarbeta och kommunicera med andra IT-tekniker samt systemutvecklare och övrig personal kring ärenden och lösningar på problem.

Detta är ett arbete som passar dig med ett stort intresse för IT, och som tycker det är roligt att ha mycket kontakt med kunder och som är teknik-och serviceintresserad.

Vem är du?
Du har gymnasieutbildning och gärna en påbyggnadsutbildning inom IT, och trivs med att hjälpa, lära ut och lösa problem med telefon och dator som dina redskap.
Det är meriterande om du har med dig:
• Active Directory (konto och behörighetshantering)
• Grundläggande kunskaper i Exchange
• Kunskap i IT-ärendehantering
• Kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni och Smartphones)

Det är även ett krav att du kan tänka dig att arbeta skift och om du inte bor i Linköping så behöver du ha körkort och tillgång till bil eftersom arbetstiderna varierar.

Då det inte endast är svensktalande kunder du pratar med så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och i skrift. Du ska vara bara svensk medborgare och klara FMVs RK2-klassning.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i både svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens mest intressanta företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med andra IT-konsulter, IT-specialister och en Konsultchef på Experis som har ditt allra bästa i fokus!

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Våra konsulter får en trygg anställning med övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Självklart får du också träningsbidrag av oss på Experis.


Kontakt
Välkommen med din ansökan till Experis - specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis IT är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Albin Ljungquist på alljun@se.experis.com
Vänligen observera att vi tar inte emot ansökningar via mail

Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT support, IT-support, helpdesk, IT-jobb, IT jobb, IT helpdesk, 1st line support, supporttekniker, support technician, service desk, customer service, service desk, desktop, support engineer, first line, troubleshooting, ledigt jobb, Linköping, teknikjobb, jobba som supporttekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024