Supporttekniker / IT-support - ledigt jobb i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!

Arbetsbeskrivning

Experis IT välkomnar dig till vårt team av IT-konsulter, i en trygg anställning där du har en personlig utvecklingsplan tillsammans med din konsultchef.

Experis IT växer och söker nyfikna och utåtriktade 1st line supporttekniker till vårt kontor i Norrköping. I det här jobbet kommer du att ta emot tekniska ärenden på telefon och mail, och lösa dem eller eskalera dem vidare till dina kollegor. Du kommer att arbeta i första linjens support och vara ett stöd för användarna.



Du kommer till exempel att:

* Ta emot inkommande ärenden genom ärendehanteringssystemet

* Felsöka och lösa tekniska problem

* Ha mail- och telefonkontakt med användare av systemet

* Samarbeta och kommunicera med andra IT-tekniker samt systemutvecklare och övrig personal kring ärenden och lösningar på problem.



Detta är ett arbete som passar dig med ett stort intresse för IT, och som tycker det är roligt att ha mycket kontakt med kunder och som är teknik-och serviceintresserad.



Vem är du?

Du har gymnasieutbildning och gärna en påbyggnadsutbildning inom IT, och trivs med att hjälpa, lära ut och lösa problem med telefon och dator som dina redskap.

Det är meriterande om du har med dig:

* Active Directory (konto och behörighetshantering)

* Grundläggande kunskaper i Exchange

* Kunskap i IT-ärendehantering

* Kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni och Smartphones)



Det är även ett krav att du kan tänka dig att arbeta skift och om du inte bor i Norrköping så behöver du ha körkort och tillgång till bil eftersom arbetstiderna varierar.

Då det inte endast är svensktalande kunder du pratar med så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och i skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i både svensk och internationell miljö.

* Spännande tjänster på marknadens mest intressanta företag.

* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.

* Nätverkande med andra IT-konsulter, IT-specialister och en Konsultchef på Experis som har ditt allra bästa i fokus!



Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Självklart får du också träningsbidrag av oss på Experis.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Natalie Richtnér på



Sökord: IT support, IT-support, helpdesk, IT-jobb, IT jobb, IT helpdesk, 1st line support, supporttekniker, support technician, service desk, customer service, service desk, desktop, support engineer, first line, troubleshooting, ledigt jobb, Linköping, teknikjobb, jobba som supporttekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 9 januari 2017

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

SUPPORTTEKNIKER

15 maj 2024