Supporttekniker / IT-supporttekniker / teknisk kundsupport till Telia

Supporttekniker / IT-supporttekniker / teknisk kundsupport till Telia

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Telia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Jönköping, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som supporttekniker arbetar du i framkant med Telias datakomtjänster, så som Datanet (MPLS VPN), Prolane (internet), Telia WAN samt Cloud VPN vilka alla är byggda på välkända produkter som Cisco, Huawei, HP, Meraki, Aruba med flera. Du sitter i första linjens support och ansvarar för att hantera de ärenden som kommer in. Din uppgift blir att felsöka, utreda samt utforma helhetslösningar som tillgodoser kundens behov. Du genomför även dokumentationer samt informerar kunden om arbetets fortskridande. Rollen innebär en tät kontakt med andra avdelningar och de tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning. I vissa fall registrerar du även ärenden vidare till 2nd-line supporten.

I rollen erbjuds du möjligheten att arbeta i en varierad och kundfokuserad roll. Telia är inne i en transformationsresa av både teknik och arbetssätt för att bli effektivare, där du får möjligheten att bli en viktig del i denna resa. I detta arbete är hela teamet involverat där alla får dela sina idéer och synpunkter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom IT/nätverk eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Kunskap i Cisco och Active Directory
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar där kunden är i fokus. Du har även förmågan att jobba självständigt och att se helheten i dialog med kunder, kollegor och entreprenörer. Vi ser också att du är prestigelös och motiveras av att arbeta tillsammans med andra. Vidare motiveras du även att få sätta igång projekt och du bidrar gärna med nya idéer.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, IT-supporttekniker, tekniker, IT, support, kundsupport, kund, teknik, nätverk, datakom, internet, Cisco, Active Directory, Switching, Routing, heltid, Jönköping, Telia Company

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024