OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncernen Telge, i Södertälje, består av elva bolag som verkar både lokalt, regionalt och nationellt.Vi har verksamhet inom bostäder, fastigheter, fjärrvärme, stadsnät, återvinning, hamn, VA, krafthandel, el och science center.Totalt är vi cirka 850 medarbetare och har en omsättning på drygt 5 000 Mkr.Vi är det fjärde största bolaget bland Södertäljes 6 000 företag.Telges vision "Bättre var dag" och värdeorden "Enkel", "Personlig", "Modig" och "Öppen", är en självklar del i det dagliga arbetet för IT-staben.TELGE SÖKER EN SUPPORTTEKNIKER TILL HELPDESK I IT-STABEN Som supporttekniker på vår Helpdesk ansvarar du för följande: - Daglig IT-support till användare inom hela Telge-koncernen Support sker via telefon, mail, på plats hos användarna och även via fjärrstyrning av en användares dator - Att de ärenden som tilldelats dig drivs framåt, från start till mål Gruppen består av 4 medarbetare och en arbetsledare, placerade på driftavdelningen.Helpdesk tar emot ärenden som gäller allt från att hjälpa en användare med en utskrift, till att genomföra felsökningar och installationer i system och program.Som supporttekniker är du även ute hos användarna och genomför regelbundna besök på Telges ytterkontor. Helpdesk ansvarar för att ta emot samtliga ärenden (gällande IT-support och telefoni) inom koncernen och ska se till att dessa hanteras och fördelas på korrekt sätt (till rätt person) i ärendehanteringssystemet (Nilex).Återkoppling och uppföljning till användaren genomförs/säkerställs av Helpdesk.ERFARENHETER OCH EGENSKAPER SOM VI VÄRDESÄTTER Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av arbete med support, kundtjänst eller motsvarande inom IT.Du arbetar idag i en servicefunktion inom IT och trivs i roller med mycket kundkontakt.Du är lösningsorienterad och en god kommunikatör.Du är också skicklig på att hantera flera olika uppgifter och aktiviteter parallellt, med bibehållen servicenivå och kvalitet. Din kompetens ligger inom flera av områdena MS Office, MS Exchange/Outlook, Windows XP, AD, nät och säkerhet, klient (hårdvara och installation), kommunikation.Det är meriterande om du har arbetat med ärendehanteringssystem.B-körkort är ett krav.Tjänsten kräver att du är flytande på svenska, både i tal och skrift. Då Telge ständigt utvecklas, är det viktigt att du är flexibel med en förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och krav. UTBILDNING Eftergymnasial teknisk utbildning inom IT, eller flerårig likvärdig arbetserfarenhet.VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!I denna rekrytering samarbetar vi med vår rekryteringspartner Aptus Consulting.Märk din ansökan Supporttekniker Helpdesk.Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Läs mer om Telge på www.telge.se