Supporttekniker med känsla för service till Metria!

Supporttekniker med känsla för service till Metria!

Arbetsbeskrivning

Här är tjänsten för dig som gillar kundkontakt och teknik - Bli en del av supportteamet på Metria! Du blir en del av ett växande företag med mål att få deras kunder att ta smartare, säkrare och grönare beslut. Läs mer och ansök redan idag, då löpande urval tillämpas!

OM TJÄNSTEN
Mitt i Utopiagallerian i centrala Umeå kommer du att bli en del av ett större kontor med ett femtiotal kollegor. Du blir en del av ett sammansvetsat team med fem kollegor fördelat på Umeå och Luleå, som tillsammans arbetat med support mot Metrias kunder.

Du erbjuds


* Att bli en del av ett team med mycket kompetens där du får en gedigen introduktion anpassad utifrån din utveckling.
* En chans att bli en del av ett växande bolag där du har möjlighet att växa i både rollen men även inom bolaget.


Du kommer arbeta som konsult hos Metria. Under förutsättning att alla parter är nöjda med samarbetet kommer du på sikt att bli överrekryterad av Metria. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker hos Metria kommer du att arbeta inom Metrias support för kunder, vilket främst är företagskunder. Arbetet inkluderar att ta emot och registrera telefonsamtal och mail från användare och kunder i Metrias ärendehanteringssystem. Vidare löser du ärenden på egen hand alternativt tar vidare ärenden till Metrias IT-drift, systemutvecklare eller GIS-experter.

Det kan också bli aktuellt att ta fram utbildningsmaterial och genomföra användarutbildningar, och arbete med ständiga förbättringar av systembeskrivningar och rutiner ingår också i rollen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har någon form av teknisk utbildning, gärna från universitet, högskola eller YH inom relevant område, tex BIT, systemvetenskap eller liknande. Vi ser dock att gymnasiekompetens kan räcka för rätt person
- Har goda kunskaper i Windows och Office
- Behärskar god svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation med kunder sker via både telefon och mail

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i en supportfunktion eller liknande. Detsamma gäller om du har erfarenhet att planera och hålla utbildning, och har du utbildning eller erfarenhet inom GIS är det ett stort plus!

I rekryteringsprocessen kommer vi ha stort fokus på de personliga kompetenserna. Som person ser vi att du är:


* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Bra på att samarbeta


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Metria [här](https://metria.se/om-metria/

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

SUPPORTTEKNIKER

15 maj 2024