Supporttekniker - remote och onsite

Supporttekniker - remote och onsite

Arbetsbeskrivning

Vi söker en IT-supporttekniker till ett uppdrag till vår kund inom offentlig verksamhet. Du kommer att arbeta både remote och onsite och du har ett stort intresse för problemlösning. Du kommer att vara en del av ett härligt och kunnigt Centricteam som alla motiveras av att lösa användarens problem på bästa möjliga vis. Teamet består av en operativ Team Leader och tre kollegor som alla arbetar med support och närstöd på plats hos vår kund i centrala Göteborg.

Uppdraget börjar så snart vi funnit rätt person.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med att lösa inkommande ärenden från användare i ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. I dina arbetsuppgifter ingår både support remote och onsite. Vanligt förekommande ärenden kan vara att hantera och utföra inkomna felanmälningar, beställningar av konton, behörigheter, licenser, programvaror och felsökning av loggar. Du kommer även att arbeta med dispatch och organisera olika ärenden samt se till att beställningar samt felanmälningar hamnar hos rätt grupperingar.

Support onsite innebär dels att ta emot besök från användare och dels att lösa ärenden på plats hos användaren. Du kommer att hantera fysisk hårdvara, utrustning, telefoni samt utföra byte av backup band/trasig hårdvara på olika servrar som finns på plats hos användaren. Patchning av olika fysiska nätverksuttag och skivare ingår även det i rollen. Dessutom kommer du att felanmäla och rapportera frågor som rör övervakningskameror, felsöka och sätta upp konferensutrustning i mötesrum som exempelvis TV-skärmar, kameror och projektorer.

Du kommer även att delta vid utvecklingsarbete kring rutiner och arbetssätt som rör IT-support.

Din profil och kvalifikationen
Rollen är något för dig som har tidigare erfarenhet inom teknisk support och IT-support och har skaffat dig ett par års erfarenhet inom yrkesområdet. Du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och har kännedom kring ITIL eller motsvarande metodik. Du har en god förmåga att tänka utifrån kundens behov. Samtidigt vet du vikten av att bemöta dina kollegor och användare på ett professionellt och hjälpsamt vis. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i team. Du har en god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du vara en del av en omfattande och utvecklande IT-miljö är detta något för dig. Mycket trevliga och kompetenta kollegor utlovas!

Vi hanterar ansökningar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller ​mans.gustafsson@centric.eu.
 


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-tekniker till 2nd line support

IT-tekniker till 2nd line support

6 juli 2022

First line support till Saab i Linköping

First line support till Saab i Linköping

6 juli 2022