Supporttekniker - Second line

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Missa inte chansen att jobba på ett företag som tror på utvecklig! Vi på Thalamus fortsätter vår resa och söker återigen supporttekniker med inriktning mot second line. Har du tagit dina första steg i IT-världen och är ute efter nya spännande chanser som supporttekniker/IT-konsult? Då har du kommit helt rätt!
Vi på Thalamus jobbar med många spännande företag runt om i Stockholm, där huvudsakliga förfrågningarna består av tjänster inom first line, second line och onsite. Vi letar därför efter dig som är sugen att jobba som IT-konsult med bra villkor, fast lön och kollektivavtal!
Våra uppdrag är under långa perioder och med fast anställning som IT-konsult, vilket betyder att vi hjälper dig vidare om uppdraget skulle ta slut. Trygghet och att du ska trivas är viktiga faktorer för oss på Thalamus. Så missa inte möjligheten att söka tjänsten som supporttekniker/second line.


Din bakgrund

Vi lägger stor vikt i dig som person, då det är viktigt att man är serviceinriktad om man ska jobba som supporttekniker. Några av de egenskaper vi värdesätter högt är att du är trevlig, lösningsorienterad och driven.

Inom second line är det även väldigt viktigt att du brinner för IT, är en duktig problemlösare och har kunskaper i AD. Du ska även hantera svenska/engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av ärendehanteringssystem är också en viktig kärna om man ska jobba i en second line support avdelning.
Så om du brinner för support, har tidigare erfarenhet inom first line och känner igen dig i ovanstående text, tror vi att du kan vara rätt person för jobbet!


Din profil

För att ha möjligheten att jobba som second line är det viktigt att du har tidigare erfarenhet inom någon support form. Här nedan är några av de kunskaper som vi värdesätter högt utöver att du är rätt personlighetsmässigt:

- Ärendehanteringssystem
- Windows 7/10
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active directory
- Fjärrstyrning
- Mobile OS


Din ansökan

Ansök via vår hemsida tack. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten som IT-konsult/supporttekniker kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2016-11-27. Vid frågor är du välkommen att ringa eller mejla:
Felix Hernvall: 08-120 88 703, felix.hernvall@thalamus.se
Andréas Johansson: 08- 120 88 798, andreas.johansson@thalamus.se


Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kaj Böving

Camilla Molander

Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08120 88 744
Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson

Christer Johansson
08120 88 744
Camilla Molander

Christer Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Bromma, 16751

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024