OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BergendahlsGruppen AB är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen med säte i Hässleholm.Företaget bedriver parti- och detaljhandel, dels genom egna dotterbolag som City Gross och dels genom samverkan med köpmannaägda butiker.Butiker och grossist bildar tillsammans BergendahlsGruppen AB, ett dotterbolag till Bergendahl & Son AB i en familjeägd koncern. BergendahlsGruppens omsättning har ökat kraftigt och man förväntar sig en fortsatt kraftig expansion av verksamheten.Med anledning av detta har vi behov av att förstärka vår servicesdesk funktion.IT avdelningen består idag av 22 personer i olika roller och grupperingar, där den framtida servicedesk gruppen kommer att bestå av fem personer. Du hanterar allt från hårdvaruproblem till felsökning och programsupport.I ditt ansvar ingår det att snabbt och effektivt lösa kundernas IT-problem via telefon och mail men även ute hos användaren.Det handlar om alla typer av ärenden från små enkla till mer komplicerade.Arbetsuppgifterna är varierande och din roll är att följa de ärenden som kommer in till sitt slut via ärendehanteringssystem.Du arbetar i Windowsmiljö och din dator och telefon fungerar som dina redskap. Lämplig bakgrund Du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT.Det är ett krav att du har några års erfarenhet av arbete i servicedesk eller i någon annan supportfunktion.Din erfarenhet från detta arbete är i nutid, dvs den ligger inte längre bakåt i tiden än 2 år.Det viktigaste är att du har ett genuint intresse och vilja för att ge support till människor.Du har erfarenhet av AD, Sharepoint, Exchange och vi ser det som meriterande om du är certifierad inom Microsoft.Om du har arbetat med Citrix, Ärendehanteringssystem och HP-produktsortiment är det meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är socialt utåtriktad, lyhörd och flexibel samtidigt som du är ansvarstagande.Som person är du lättsam och prestigelös och tycker om humor samtidigt som du är rak i din kommunikation både mot kollegor och användare.Problemlösning är ett område som intresserar dig och du har god organisationsförmåga och känsla för prioritering.Du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, är inte rädd att ta för dig och är trygg i dig själv.Du motiveras av att hjälpa användare och har en pedagogisk förmåga samtidigt som du behåller lugnet även i situationer då det är mycket på gång.