Supporttekniker - sökes till Connect i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa där du får vara med och påverka? Välkommen till Connect!

Hos oss får du ta del av:

- Glada, kompetenta och drivna kollegor.

- En dynamisk miljö med starkt säljdriv med fokus på etik och affärsmoral.

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!

Vi strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde för våra kunder. Just nu söker vi efter en supporttekniker som vill bidra med sin iver och vilja att lära sig!

I din roll hos oss

I din roll som supporttekniker kommer du vara en viktig del av vår centrala supportavdelning i Sverige och utgå från vårt huvudkontor i Göteborg. Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta med ärenden via telefon och ärende- hanteringssystem och ansvara för att ge våra kunder den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Vi arbetar med digitala lösningar inom IT, telefoni, AV och dokument. Du kommer därmed att ta hand om varierande ärenden från användarproblem, behörigheter, administration i Microsoft 365 samt lättare felsökning. Vid större felsökningar eller mer komplexa problem eskalerar du vidare till våra system- och drifttekkniker. Du kommer med tid få möjlighet att bredda dina arbetsuppgifter och ta dig an mer komplexa problem ju mer du lär dig. .

På Connect finns det goda möjligheter att utvecklas. Har du ett starkt intresse för IT och vill ta nästa steg i din karriär har du hamnat helt rätt!

Din bakgrund och profil

För att lyckas i din roll som supporttekniker bör du ha erfarenhet ifrån en liknande roll sedan innan. Du bör känna dig trygg i din tekniska kompetens och ha arbetat i en supportorganisation tidigare. Som person har du ett naturligt engagemang för IT och är således involverad och driven i det arbetet du gör, både mot kollegor och mot kund. Du bör även trivas i en roll med mycket ansvar och tar både funktionalitet och säkerhet i beaktning. Att ha hög grad av servicekänsla är en självklarhet samt en god kommunikativ förmåga. Du kan arbeta självständigt men gillar också att samarbeta med dina kollegor.

Krav

- Erfarenhet av Microsoft 365

- Erfarenhet av Active Directory, Azure AD

- Erfarenhet av teknisk support inom IT och/eller dokument

- Van att arbeta i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av telefonsupport

- ITIL

- Flytande Svenska och engelska i tal och skrift.



Om InfraCom Group AB

InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 erbjuder InfraCom Group tjänster inom mobil- och fasttelefoni, molnväxel, internet via fiber, server hosting och webbplattformar. Företaget har ca 20 000 kunder företrädesvis inom SME-segmentet samt offentlig förvaltning.

Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraCom:s produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect.

- Grundat 1997

- 20 000 kunder

- Omsättning ca 800 miljoner

- 320 medarbetare

- 20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland

- Huvudkontor i Göteborg

- Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001



Varför Connect?

Vi uppmuntrar samt stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Du som medarbetare är därför viktig för oss! Genom Connect kommer du att få ta del av:

- Glada och drivna kollegor

- En dynamisk miljö med starkt säljdriv

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal



Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Per Eklund (per.eklund@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Bogren
+46 31-333 54 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connect
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 48 A
None

Postadress

Kungsgatan 48 A
Göteborg, 41115

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024