Supporttekniker -Tamtron

Supporttekniker -Tamtron

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som supporttekniker hos Tamtron kommer du bli en nyckelperson i kundsupportteamet och hjälpa befintliga kunder med frågor och felsökningar av Tamtrons produkter, system och programvaror, vanligtvis via telefon. Det kan även förekomma reparationer av inskickade enheter och produkter. Du kommer ingå i ett eftermarknadsteam som består av servicetekniker, kundsupport, ut- och in leverans och lager. Tillsammans med eftermarknadsteamet ansvarar du och ser till att allt fungerar för kunderna efter order, såsom installation, setup, montering även framtida service och support. Du kommer fungera som länken mellan kund och programmerare.

En ytterligare del av tjänsten kommer innebära att utbilda kundernas administrativa personal i Tamtrons programvaror och molntjänster. Oftast online men kan förekomma besök ute hos kund.

Tjänsten är placerad på kontoret i Karlstad.

Om dig
Vi ser att du är en prestigelös lagspelare som är beredd att hjälpa till där det behövs samtidigt som du självständigt kan driva projekt framåt. Du har god hand med kunder och ett intresse i att hjälpa dem på bästa sätt där du anpassar supporten efter kundens tidigare kunskap. Du har lätt för att sätta dig in i nya produkter och förstå nya begrepp. Du är en systematisk problemlösare som är van att dokumentera och strukturera kundernas frågor och dess lösningar.

Du har relevant utbildning, gärna eftergymnasial och gärna inom elektronik, IT eller teknik. Du har goda kunskaper i SQL, meriterande är om du har kunskaper inom BI-programvaror samt integrationer mellan programvaror och system. Du har tidigare arbetslivserfarenhet som inneburit att du har gett support på PC baserade programvaror samt installerat och konfigurerat programvaror i kundens IT-miljö.

Du skriver och talar både svenska och engelska, meriterande är om du kan finska. B-körkort är ett krav.

Om oss
Tamtron är en internationell tillverkare av vågar och informationshanteringssystem för vägningstransaktioner. Huvudkontoret ligger i Finland med dotterbolag i Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien, Slovakien och Norge. Dessutom är Tamtron representerat i stora delar av världen genom auktoriserade distributörer i över 60 länder.

Tamtron har kunder i de flesta industribranscher och deras erbjudanden spänner från Tamtron standardvågar till omfattande, integrerade helhetslösningar med transaktionshanteringsprogram. Våra vågar, informationshanteringssystem och serviceerbjudanden är utformade för att möta kundernas utmaningar, idag och i framtiden.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Välkommen med din ansökan senast 21 mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024